Pucanje, koje izaziva havariju motora, ne događa se iznenada, jer se prethodno pokažu pukotine i oštećenja, odnosno zamašćenja remena, što treba otkriti na vrijeme
Gotovo svima je poznato da u slučaju da zupčasti remen pukne dolazi do velikog oštećenja motora, jer se sudare klipovi i ventili. Tada dolazi do deformacije ventila, oštećenja vodilica i klipova, a u težem slučaju bregastog vratila i glave motora. Zbog toga je propisan interval izmjene na 100.000 do 240.000 km, kod nekih modela i više (uz redovite preglede). No, zupčasti remen treba provjeravati na svakom većem servisu, jer se prije pucanja, u pravilu javljaju pukotine. Problem može biti i u zamašćenju, uslijed propuštanja ulja na semerinzima radilice ili bregastih vratila.
Tada se smanjuje korisno trenje između zupčastog remena i remenica te može doći do preskakanja remena, koje također izaziva havariju motora (sudaranje klipova i ventila). Stanje zupčastog remena provjerava se skidanjem zaštitnog poklopca, segment po segment, uz blago uvijanje remena rukom (tada se lakše uočavaju pukotine). Starenje i dotrajavanje zupčastog remena prepoznaje se po poprečnim pukotinama na obodnim plohama i bokovima. To je znak da ga treba izmijeniti i prije roka…
Mjenjač treba ubaciti u najviši stupanj te se guranje auta lagano okreće radilica, odnosno pomiče remen. Tako ga je moguće pregledati u cijelom opsegu. Ako uočite pukotine ili oštećenja, izmijenite ga odmah, bez obzira u kojem ste dijelu intervala izmjene zupčastog remena. Prilikom izmjene treba izmijeniti napinjače i vodilice te pumpu rashladne tekućine, ako se pokreće zupčastim remenom. Zupčasti remen treba pregledati po cijelom obodu, s vanjske i unutrašnje strane, posebice u području bokova, gdje su koncentracije naprezanja, izazvane pukotinama i oštećenjima, najopasnije.
Komentari