ZORISLAV A. PETROVIĆ: ‘Novi prijedlog organizacije parkinga u Zagrebu nije pravedan i samo će povećati prihode Zagrebparkinga’

Autor:

NFOTO I zagreb.hr

NFOTO I zagreb.hr

Zorislav Antun Petrović, predsjednik Zelene alternative – ORaH i zastupnik u Gradskoj skupštini Zagreb, govori zašto se ne slaže s novim sustavom parkinga te koji su razlozi zbog kojih je postao opozicijski zastupnik

 

Zorislav Antun Petrović preko dva desetljeća prisutan je u javnosti kao borac protiv korupcije, a od početka 2019. kao predsjednik najstarije zelene stranke u Hrvatskoj – ORaH-a. Stranka je od tada blisko surađivala sa strankama Možemo! i Nova ljevica, počevši od izbora za EU parlament u svibnju 2019. pa do lokalnih izbora u svibnju 2021., kada su zajednički osvojili i mandat gradonačelnika i imali najuspješniju listu u Zagrebu. Od tada je bio zastupnik u Gradskoj skupštini, prvo u klubu sa zastupnicima Zagreb je naš! i Nove ljevice, a u svibnju 2023. napušta klub ali ostaje dio većine, a od svibnja ove godine napušta i većinu.

Novim prijedlogom nedavno prezentirane naplate parkinga u Zagrebu, Petrović je izuzetno nezadovoljan pa kaže:

‘’Ovaj prijedlog sigurno neće pomoći stanarima u parkirnim zonama da pronađu parkirno mjesto niti će uvesti reda, već će samo povećati prihode Zagrebparkinga.

Ako se već ide u izmjene načina naplate parkiranja, onda bi stanari u parkirnim zonama trebali imati besplatne kartice, kao što je to slučaj u Luxembourgu. Svaki vlasnik nekretnine koji živi u području parkirne zone treba imati besplatnu jednu parkirnu kartu, s time da bi trebalo bitno povećati cijene parkiranja za vozila koja nisu u samom kvartu. Uz ove poteze za efikasno unapređenje sustava parkiranja u Zagrebu potrebno je još izgraditi velike parkirališne kapacitete na obodu grada, gdje bi se s kupljenom parkirnom kartom moglo koristiti javni gradski prijevoz koji svakako treba unaprijediti. Ovaj model je isti kao model koji je predložio bivši gradonačelnik Milan Bandić i onda od njega odustao, a dodatni retro štih dao je i termin javne rasprave usred ljeta’’, kaže Petrović i dodaje da su apelirali na gradonačelnika Tomislava Tomaševića da odustane od ovog modela jer je nepravedan prema stanarima parkirnih zona jer su oni, isto kao i stanari izvan parkirnih zona, platili pristojbu koja se trebala iskoristiti za uređivanje parkirnih mjesta oko zgrada, a na tim mjestima Zagrebparking sada ostvaruje prihod od naplata parkiranja i za vozila stanara i za vozila koja dolaze izvan parkirnih zona.

Iako gradska uprava tvrdi da će tako uvesti red u sustavu parkinga, Petrović nije uvjeren u to: ‘’Na predstavljanju novog modela kao jedan od motiva njegova uvođenja naveden je problem fiktivnog prijavljivanja u području parkirnih zona zbog ostvarivanja prava na povlaštenu parkirnu kartu, no uvođenje parkirnih zona ni na koji način ne rješava taj problem. Fiktivno prijavljivanje je protuzakonito i time se treba baviti policija, a ne gradske službe. Sjajno je što je Grad Zagreb proveo reviziju korištenja svih rezerviranih parkirnih mjesta za pravne osobe i ograničio mogućnost korištenja parkirnih mjesta za ugostiteljstvo, no za cjelovito rješenje problema parkiranja ovaj potez sigurno nije dobar. Postoje još neki modeli koji se primjenjuju diljem Europe, treba samo odabrati najprimjereniji za Zagreb i dosljedno ga primijeniti. U više navrata smo pokušavali našim donedavnim partnerima predlagati rješenja za probleme slične ovom, no nije bilo sluha.’’

Zorislav Antun Petrović je objasnio da se s vladajućima u Gradskoj skupštini nisu samo razišli zbog sustava parkinga, već smatra da su sustavno ignorirani, posebno od političke platforme Možemo! pa je odlučio da on, kao zastupnik Zelene alternative – ORaH prijeđe u opoziciju:

‘’Želja nam je bila da se u Zagrebu uspostavi efikasna javna uprava koja rješava probleme građana i našu potporu zajedničkoj listi i gradonačelniku nismo ničim uvjetovali – samo smo željeli primijeniti provjerene i iskušane metode koje se primjenjuju u drugim europskim gradovima da učinimo Zagrepčankama i Zagrepčanima život lakšim. Na žalost, naši partneri iz stranaka Možemo!, odnosno Zagreb je naš! i Nova ljevica u potpunosti su ignorirali naše prijedloge, a bilo je slučajeva kad smo saznavali o pojedinim rješenjima iz medija. Nakon što su 2023. u Gradu Zagrebu nestala sva tijela koja u imenu imaju zaštitu okoliša, a naziv saborskog kluba promijenjen iz Zeleno-lijevog bloka u Možemo! bez da nas je itko išta pitao, shvatili smo da naši partneri ne dijele naše poglede na zelene politike pa smo odlučili istupiti iz kluba. Nismo željeli niti prisvajati zasluge niti dijeliti odgovornost za projekte u čijem kreiranju ni na koji način nismo sudjelovali.

Nadali smo se da ćemo uspjeti dalje surađivati s našim partnerima, no kad se ispostavilo da oni ne vide problem u raspisivanju javnih natječaja bez kriterija i situacijama da sredstva iz gradskog proračuna dobivaju udruge čiji čelnici su ujedno i članovi tijela koja dodjeljuju novac zaključili smo da više nema smisla biti dio većine u Skupštini Grada Zagreba. Nismo tražili nikakve pozicije za sudjelovanje u koaliciji, željeli smo samo efikasno i transparentno upravljanje zagrebačkim resursima, no to nismo dobili. Odnosno, kako je to rekao jedan kolega: nismo tražili ništa, a dobili smo još manje’’, kaže Petrović i dodaje kako će kao zastupnik opozicije funkcionirati u budućem radu Gradske skupštine.

‘’Nastavit ćemo kao konstruktivna zelena opozicija. Grad ima puno problema koji su davali ogroman prostor za napredak, no pomaci su prilično mali. Imamo nekoliko projekata koji sigurno mogu popraviti kvalitetu života naših sugrađanki i sugrađana i iznijet ćemo ih u idućih nekoliko tjedana. Znamo i kako djelotvorno zbrinuti otpad, imamo sjajnu ideju za osiguravanje priuštivog stanovanja, nekoliko prometnih rješenja… A imamo i više ideja kako rješenja koja se pokušalo implementirati učiniti boljim. Hoće li to gradske vlasti prihvatiti ne znam, no svakako ćemo ih predočiti javnosti pa neka ona odluči koliko su dobra’’, rekao je Zorislav A. Petrović.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.