Prvi hrvatski kazališni inkubator “Zmajevo gnijezdo”, koji čine sedam ponajboljih zagrebačkih neovisnih kazališta za djecu i mlade, svoju će prvu zmajsku sezonu u kazalištu Mala scena otvoriti u nedjelju 4. rujna besplatnom predstavom “Znakovi za najmanje” u izvedbi Kazališta Smješko.
Kako se ističe u najavi, već u četvrtak 8. rujna “Zmajevo gnijezdo” predstavit će publici Male scene svoju prvu praizvedbu, predstavu “Sportski život letećeg Martina”, namijenjenu publici starijoj od deset godina, u produciji i izvedbi Male scene.
Za rujan su najavljene još dvije praizvedbe; predstava “Dragica Coprnica – Priča o Zagrebu nekad” (3+), nastala u koprodukciji Teatra Puna kuća i Lutkovnog gledališča Maribor prema motivima slikovnice Marijane Jelić bit će premijerno postavljena u nedjelju 25. rujna, dok će već u srijedu 28. rujna premijerno igrati “Crna Petra” (4+) autorice Lane Šarić, nastala u suradnji Male scene i Triko Cirkus Teatra.
Kazališni klaster “Zmajeno gnijezdo”, pokrenut nakon odlaska u mirovinu osnivača Male scene Vitomire Lončar i Ivice Šimića, zamišljen je kao platforma koja će postati središte okupljanja raznolikosti estetika i mjesto djelovanja Kazališta Smješko, Lutkarskog studija Kvak, Teatra Puna kuća, Teatra Tirena, Tigar Teatra, Triko Cirkus Teatra i Male scene.
Prvi hrvatski kazališni inkubator već se pokazao uspješnom idejom kroz crowdfunding kampanju pokrenutu 1. srpnja, a koja je u zadanom roku od 40 dana prikupila 104 posto predviđenih sredstava potrebnih za početak rada “Zmajevog gnijezda”.
U programu “Zmajevog gnijezda” najavljeno je samo do 2017. ukupno 47 repriznih naslova, od kojih je pet namijenjeno bebama, 32 nižem uzrastu, te višem uzrastu i mladima deset predstava, koje će igrati sedam dana u tjednu.
S ciljem da “Zmajevo gnijezdo” postane središte okupljanja djece i mladih, neovisne scene i različitosti, organizatori najavljuju brojne radionice poput onih lutkarskih, dramskih, cirkuskih, likovnih te dramskog pisanja, kao i razne aktivnosti poticanja kritičkog razmišljanja, razvijanja kreativnosti i odnosa s publikom, a sve s ciljem snažnije gradnje suradnje i razmjene umjetničke inovativnosti i izvrsnosti u procesu odrastanja i obrazovanja mladih kroz kazalište.
Komentari