‘ZLOČIN I KAZNA’ Učenici na državnoj maturi imaju ozbiljan problem! Predaju prazan list papira, evo što se događa

Autor:

10.06.2024., Zagreb - Nacionalni centar za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO) odrzao je konferenciju za novinare u povodu pocetka pisanja ispita drzavne mature iz engleskog jezika, prvog obveznog ispita s velikim brojem pristupnika. Vinko Filipovic, ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja (NCVVO). Photo: Goran Stanzl/PIXSELL

Goran Stanzl/PIXSELL

Ravnatelj Nacionalnog centra za vanjsko vrednovanje obrazovanja Vinko Filipović gostovao je u programu N1 televizije gdje je govorio o ovogodišnjoj državnoj maturi.

Filipović je istaknuo kako ove godine, na 1708 zadataka za 28 predmeta, nije bilo ni jedne primjedbe za točnost i preciznosti ispita i zadataka. Ove je godine državnoj maturi pristupilo 29 188 maturanata.

Jednaka šansa za svakog učenika

Posebno je naglasio kako posljednje četiri godine nisu mijenjali prag prolaznosti.

”To znači da su ispiti u dobroj mjeri usklađeni. Važno je jer svakom pristupniku pruža jednaku šansu. To su standardizirani ispiti, pod visokim mjerama strogog provođenja i nema subjektivnog pristupa ocjenjivanju. Ocjenjivači su neutralne sobe, ne znaju čiji ispit ocjenjuju.”

Upravo zbog toga što nema subjektivnog pristupa, Filipović smatra da matura daje jedan standard koji bi možda trebali uključiti i u neke druge segmente našeg društva. “Kao nešto što je apsolutno zaštićeno od bilo kakvog subjektivnog pristupa.”

Danas u podne izlaze rezultati državne mature, nakon čega učenici imaju rok od 48 sati pravo na prigovor.

“Proteklih godina manje od jedne trećine prigovora je na prvom stupnju prihvaćeno. Na drugom stupnju vrlo simbolične brojke.”

Najveći problem: Nula bodova na eseju

“Mogu reći da u nekim predmetima su rezultati bolji nego prethodne godine, u nekima lošiji, u nekima na razini toga. Moram istaknuti da nažalost ove godine imamo nešto veći broj pristupnika koji su imali nula bodova ne eseju”

Filipović dodaje da je to tema kojom će se vjerojatno pozabaviti sve relevantnije institucije.

“Od učiteljskih i nastavničkih fakulteta, budućih učitelja i nastavnika hrvatskog jezika, pa Agencije za odgoj i obrazovanje koja skrbi o stručnom usavršavanju učitelja.”

Zbog društvenih mreža i skraćenica, više se ne znaju izražavati. Fali riječi

“To je vjerojatno posljedica suvremenih načina komunikacija putem društvenih mreža, skraćenica i svega ostalog.

Filipović je istaknuo tri segmenta problema kod pisanja eseja.

“Prvi, kad maturant preda prazan list, bilo je par stotina takvih. Drugo, kad maturant nema dovoljno riječi. Treće, nije odgovorio na zadana pitanja na temu eseja. Ove godine tema je bila Zločin i kazna”, rekao je Filipović za N1 televiziju.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.