Zimske gume na automobilu, u zimskom periodu korisne su svim uvjetima, a posebice kad je asfalt hladan i navlažen. Naime, ljetne gume znatno smanjuju mogućnost prianjanja na asfalt već pri temperaturama nižim od +7 Celzijevih stupnjeva, posebice na vlažnom asfaltu
Zimske gume imaju gaznu plohu prilagođene geometrije, s uzdužnim, poprečnim i kosim utorima, te lamelarnom strukturom prianjajućih blokova, a izrađena je od mekšeg materijala, s velikim udjelom dobro prianjajuće silike. Time osiguravaju dobru drenažu vode i snijega između kolnika i gazne plohe te znatno bolje prianjaju od ljetnih, smanjujući rizik proklizavanja i gubitka kontrole na hladnom i skliskom kolniku.
Zimske gume u zimskim uvjetima zaustavni put skraćuju za 20 do 50 posto u usporedbi s ljetnim. Stoga oni koji zimi autocestom voze automobilom s ljetnim gumama, trebaju upravljati s posebnim oprezom, smanjiti brzinu i povećati razmak od vozila ispred.
Također, prije polaska na put treba provjeriti i po potrebi podesiti pravilan tlak u gumama, ovisno o opterećenju vozila. Usto je važno brzinu prilagoditi uvjetima vožnje (stanju kolnika, vidljivosti, stanju automobila…) temeljem članka 51. stavka 1 Zakona o sigurnosti prometa na cestama.
Najveća dopuštena brzina od 130 km/h u zimskom periodu vrijedi samo ako su uvjeti na cesti dobri i imate kvalitetne zimske gume. Ako je magla, cesta je vlažna ili pokrivena snijegom, brzinu treba smanjiti, posebice ako vozite na ljetnim gumama.
Općenito, ako cesta nije potpuno suha, a vidljivost nije dobra i/ili vozite na ljetnim gumama s dubinom utora većim od 4 mm nije preporučljivo voziti brže od 100 km/h, a kod lošijih uvjeta brže od 80 km/h.
Pritom treba držati sigurnosni razmak, minimalno u iznosu puta kojeg automobil prijeđe u dvije sekunde.
Pitanja koja traže odgovor (1): Zašto su automobili s prednjim pogonom stabilniji nego sa stražnjim?
Pitanja koja traže odgovor (2): Zašto su dizelaši štedljiviji od benzinaca?
Pitanja koja traže odgovor (4): Zašto se široke gume brže troše od uskih?
Pitanja koja traže odgovor (5): zašto su brzi motocikli toliko opasni i pogibeljni?
Komentari