Mekše zimske gume lošije drže na ugrijanom asfaltu i brže se troše te ih treba izmijeniti ljetnima. Preporučljivo je ugraditi četiri kvalitetne i po potrebi nove ljetne gume – to je najvažniji ulog u sigurnost!
15, travnja prestala je obveza korištenja zimskih guma te ih je preporučljivo zamijeniti ljetnima. Naime, zimske gume imaju dublje utore i geometriju prilagođenu lošijim uvjetima te na normalnom suhom asfaltu stvaraju veću buku i otpore te se brže troše. Zimske gume imaju mekšu smjesu gazne površine (veći udio silike), koja poboljšava prianjanje na hladnom i skliskom asfaltu, no na vrućem i suhom asfaltu takva guma lošije drži i prije proklizava.
Zimska guma lošije prianja na zagrijanom asfaltu, što je posebice izraženo na autocesti, jer se pri visokim brzinama gazna ploha brže zagrijava i stoga više deformira. Ljetna guma, širim i dubljim uzdužnim kanalima poboljšava drenažu vode na kolniku na kiši te povećava otpornost na aquaplaning. Time se znatno povećava rizik zanošenja pri nagloj izmjeni pravca vožnje, a zaustavni se put povećava za više od 10 posto (pri velikim brzinama to iznosi i više od 10 metara.
Zbog toga je vožnja na autocesti sa zimskim gumama, u uvjetima povećanih temperatura opasna, jer se povećava rizik nesreća, a istodobno se zimske gume ubrzano troše. Stoga, čim prije, a pogotovo ako planirate duži put autocestom, otiđite kod vulkanizera i zimske gume zamijenite ljetnima. Pritom ih je obvezno balansirati, a preporučljivo je provjeriti i po potrebi podesiti geometriju kotača.
Većina za zimske i ljetne gume koriste iste naplatke, odnosno svake sezone mijenjaju gume. Najbolje ih je ostaviti na čuvanju kod vulkanizera, koji ima odgovarajuće skladište, odnosno ‘hotel za gume’. Ako ih sami skladištite, to treba biti na suhom mjestu, zaštićenom od visokih i niskih temperatura. Pritom se pridržavajte sljedećih pravila:
Pri izmjeni guma preporučljivo je provjeriti stanje gazne plohe skinutih guma, bez obzira mijenjate li ih na istim ili posebnim naplacima (cijele kotače). Naime, trošenje gume ukazuje na podešenost geometrije kotača i ispravnost tlaka u gumama.
• pojačano trošenje oba ruba gume ukazuje na vožnju s preniskim tlakom
• neravnomjerno trošenje sredine gume nastaje zbog vožnje s previsokim tlakom
• pojačano trošenje jednog ruba (vanjskog ili unutrašnjeg) na obje gume ukazuje na pogrešan bočni nagib kotača
• ako se jedan prednji kotač troši s vanjske, a drugi s unutrašnje strane, uzrok je u pogrešno podešenoj usmjerenosti
• pojačano trošenje vanjskog ruba jednog ili oba prednja kotača ukazuje na grešku u ovjesu
• nepravilno trošenje po obodu posljedica je loše uravnoteženih guma
Ako uočite takve nepravilnosti, podešavanje geometrije kotača je obvezno, a prije toga treba provjeriti stanje vitalnih dijelova podvozja (kuglastih zglobova, spona, gumenih oslonaca…) te sve dovesti u red prije podešavanja geometrije kotača (ne poslije!).
Komentari