Mekše zimske gume lošije znatno bolje drže na skliskom i hladnom asfaltu od ljetnih. Preporučljivo je ugraditi četiri kvalitetne i po potrebi nove zimske gume – to je najvažniji ulog u sigurnost, posebice na autocesti
Približava se 15. studenoga te ljetne gume treba zamijeniti zimskima. Ali ne čekajte taj datum, posebice ako planirate voziti autocestom. Napravite to već danas ili sljedećih dana, radi sigurnosti vožnje i kako biste izbjegli nepotrebne gužve koje će nastati 15. studenoga kad počinje obveza korištenja zimskih guma te mnogi gaš tada odlučuju izmijeniti gume.
Naime, zimske gume imaju dublje utore i geometriju prilagođenu lošijim uvjetima te znatno bolje prianjaju, smanjuju rizik proklizavanja i gubitka kontrole na skliskoj cesti. Zimske gume imaju mekšu smjesu gazne površine (veći udio silike), koja poboljšava prianjanje na hladnom i skliskom asfaltu. To je posebice važno na autocesti, gdje se razvijju veće brzine te se znatno produljuje zaustavni put i povećava rizik zanošenja i proklizavanja u zavojima,
Stoga je preporučljivo ljetne gume zamijeniti zimskima. Ali, pridržavajte se sljedećeg: tlak zraka u gumama povećajte na vrijednost za puno opterećenje (guma se manje uvija, haba i zagrijava) i vozite smanjenom brzinom. Na zimskim gumama ljeti -nigdje vam se ne smije žuriti! ‘Nježnom’ i defenzivnom vožnjom smanjujete habanje guma i svih vitalnih dijelova automobila te potrošnju goriva. A povećavate sigurnost!
Čim stignete, otiđite kod kvalitetnog vulkanizera i zimske gume zamijenite ljetnima. Pritom ih je obvezno balansirati, a preporučljivo je provjeriti i po potrebi podesiti geometriju kotača. Većina za zimske i ljetne gume koriste iste naplatke, odnosno svake sezone mijenjaju gume.
Najbolje ih je ostaviti na čuvanju kod vulkanizera, koji ima odgovarajuće skladište, odnosno ‘hotel za gume’. Ako ih sami skladištite, to treba biti na suhom mjestu, zaštićenom od visokih i niskih temperatura. Pritom se pridržavajte sljedećih pravila:
Pri izmjeni guma preporučljivo je provjeriti stanje gazne plohe skinutih guma, bez obzira mijenjate li ih na istim ili posebnim naplacima (cijele kotače). Naime, trošenje gume ukazuje na podešenost geometrije kotača i ispravnost tlaka u gumama.
• pojačano trošenje oba ruba gume ukazuje na vožnju s preniskim tlakom
• neravnomjerno trošenje sredine gume nastaje zbog vožnje s previsokim tlakom
• pojačano trošenje jednog ruba (vanjskog ili unutrašnjeg) na obje gume ukazuje na pogrešan bočni nagib kotača
• ako se jedan prednji kotač troši s vanjske, a drugi s unutrašnje strane, uzrok je u pogrešno podešenoj usmjerenosti
• pojačano trošenje vanjskog ruba jednog ili oba prednja kotača ukazuje na grešku u ovjesu
• nepravilno trošenje po obodu posljedica je loše uravnoteženih guma
Ako uočite takve nepravilnosti, podešavanje geometrije kotača je obvezno, a prije toga treba provjeriti stanje vitalnih dijelova podvozja (kuglastih zglobova, spona, gumenih oslonaca…) te sve dovesti u red prije podešavanja geometrije kotača (ne poslije!)
Komentari