Kako je i bilo najavljeno, veći dio zemlje zahvatile su snježne padaline i jak vjetar što dodatno otežava čišćenje snijega na pojedinim dijelovima autocesta, izvijestile su Hrvatske autoceste.
Sve ekipe zimske službe Hrvatskih autocesta su na terenu, u službi koja traje 24 sata, sedam dana u tjednu. Sudjeluje 800 radnika i gotovo 200 teretnih i specijalnih vozila: posipači, snježni plugovi, ralice do širine 4,8 metara, bočne ralice, bočni odbacivači snijega.
HAC-ovi timovi u zimskom razdoblju održavaju 28,6 milijuna m2 asfaltnih površina, odnosno nešto više od 1100 km autocesta.
Potaknuti izjavama i negodovanjem pojedinih vozača HAC ima potrebu i ove godine ponoviti da je za vrijeme snježnih padalina brzinu vožnje potrebno prilagoditi trenutnim uvjetima i ograničenjima na cesti te da kolnik nije uvijek moguće održati “crnim”.
Također bitno je ponoviti da za vrijeme snježnih padalina uloga zimske službe je osigurati prohodnost, što u situacijama obilnih snježnih padalina podrazumijeva i određenu količinu snijega na kolniku.
To svakako ne znači da se snijeg ne uklanja odmah s početkom snježnih padalina već se po prolasku ralice za vrijeme padalina stvara novi snježni pokrivač, a koji se čisti odmah u sljedećem ciklusu.
HAC u tri fotografije jasno pokazuje kako izgleda kolnik 4 i 10 minuta nakon prolaska ralice.
Ovako kolnik izgleda 4 minute nakon što je prošla ralica:
A ovako nakon 10 minuta:
U ovakvim okolnostima, vozači moraju biti svjesni zakonske obveze obvezne zimske opreme. Vozila bez zimske opreme, posebno tegljači bez zimske opreme su opasnost za sve korisnike autocesta, dok zimskoj službi isti u mnogočemu otežavaju rad.
Samo jedno vozilo bez zimske opreme na autocesti ugrožava i značajno usporava promet i djelovanje zimske službe. Iz Hrvatskih autocesta još jednom podsjećaju da je na zimskim dionicama autocesta obvezna zimska oprema!
ZIMSKI KAOS Europa okovana snijegom, u Hrvatskoj promet paraliziran. Lika i Gorski kotar odsječeni
Komentari