Nakon što je odjeknula vijest da nova uprava Zagrebačkog holdinga planira otpustiti 750 radnika, što su obznanili sindikatima na sastanku, u utorak, danas su se o tome oglasili i iz same mega-tvrtke.
Za Večernji list kažu da su tema sastanka bile aktivnosti koje trebaju napraviti da bi se provele promjene. “Dosta vremena je posvećeno pitanjima i odgovorima tj. razumijevanju onog što nas očekuje u narednom periodu. Vjerujemo da u sindikatima imamo socijalnog partnera koji razumije probleme u kojima se Zagrebački holding našao te da ćemo na sastancima koji slijede ostvariti dogovore u zajedničkom interesu”, kažu iz Holdinga.
Uprava je, ističu, već najavila prve korake u restrukturiranju poslovanja, koji će biti uključeni u novi poslovni plan društva. “Također, zajedno sa socijalnim partnerima, krenuti će u izradu nove sistematizacije rada, koja će biti osnova za utvrđivanje viška rukovodećih i administrativnih kadrova do manjka radnika na terenu, obzirom da postojeća situacija nije održiva. Naime, na temelju provedenih analiza poslova koje temeljem ugovora o radu obavljaju zaposlenici Zagrebačkog holdinga, utvrdili smo kako je broj zaposlenika koji obavljaju administrativne poslove 27%, a kada se broju pridodaju i administrativni poslovi u tehničkim operacijama podružnica i povezanih društava, udio administrativnih zaposlenika se penje na 33%, kažu u Holdingu. Uzimajući u obzir da poslovanje Zagrebačkog holdinga nije digitalizirano te da je struktura grupe kompleksna u smislu raznorodnih djelatnosti, utvrdili su da se broj administrativnih zaposlenika u središnjim funkcijama bez digitalizacije poslovanja ne može voditi prema očekivanom standardu koji iznosi do 15%, već se očekuje udio do 19%.
Tek planiraju napraviti izradu programa zbrinjavanja viška zaposlenika i utvrditi popis zaposlenika kojima kompanija neće moći osigurati nastavak rada u ZGH. “Zaposlenici koji će biti utvrđeni kao tehnološki višak imat će pravo na otpremninu i otkazni rok u skladu s važećim kolektivnim ugovorom”, kažu u Holdingu. Napominju da rezultat poslovanja planiraju popraviti kombinacijom mjera ušteda, povećanja prihoda i ostvarenja dodatne likvidnosti. “Uštede je potrebno ostvarivati na svim razinama, a u planu je povećati ih korištenjem potencijala za tržišne usluge (ZG ceste, Zrinjevac, GSKG) i drugim mjerama koje ćemo predstaviti. Dodatna likvidnost osigurat će se unapređenjem sustava naplate potraživanja, ali i aktivacijom neoperativne imovine kroz prodaju ili zakup”, zaključuju.
Komentari