Na kasnovečernjoj projekciji Zagreb Film Festivala u petak će se u kinu Tuškanac premijerno prikazati hrvatski film “Transmania”, koji je tijekom tri godine realiziralo petnaestero domaćih redatelja.
Taj se omnibus, nastao prema ideji Davida Lušičića, temelji na nadrealističkoj narativnoj metodi Cadavre Exquis korištenoj u raznim područjima umjetnosti, a koja je u filmu primijenjena tako da je svaki redatelj svoj petominutni dio snimio tek nakon što je odgledao samo zadnju minutu onog prethodnog.
“Moja je utopija bila proizvesti film koji proizvodi samoga sebe, za što sam uzeo nadrealistički sustav koji je zaživio u slikarstvu i književnosti, dok je u filmu ostao samo na razini pokušaja”, rekao je Lušičić za Hinu.
Objasnio je kako se radi o eksperimentu na nekoliko razina – redatelji su u svojih okvirnih pet minuta bili potpuno slobodni smisliti i režirati svoju dionicu, no ta specifična forma otvara i pitanje autorske slobode.
“Ovdje je autor slobodan kada je riječ o njegovom djelu, no isto tako mora biti spreman izgubiti tu slobodu jer je lišen kontrole nad svojim radom”, dodao je.
Lušičić smatra kako će “Transmania” kao eksperiment biti zanimljiva i gledatelju, koji u ovom filmu stalno očekuje što je sljedeće, jer se nižu neočekivane i nepredvidive situacije.
To vidi i kao svojevrsni zaključak da se ne mora uvijek davati kontekst onome što gledamo, kako to obično biva, nego pratiti što se događa u sadašnjosti jer se planovi u životu ionako mimo nas često promijene.
Bez obzira na koncept i neuobičajen filmski postupak, “konačni rezultat nije eksperimentalni uradak. “Film teče kao klasičan igrani i ni po čemu u konačnici nije eksperimentalan niti manje nedorečen od ostalih art-house filmova”, istaknuo je.
Režiju i scenarije sekvenci potpisuju Dalibor Matanić, Sonja Tarokić, Hana Jušić, Bobo Jelčić, Zvonimir Jurić, Vlatka Vorkapić, Jasna Zastavniković, Filip Šovagović, Ivan Salaj, Sara Hribar, Tanja Golić, Petar Orešković, Stanislav Tomić, Edi Mužina i Ivan Sikavica.
U glavnim ulogama su Frano Mašković, Lana Barić, Goran Bogdan, Jadranka Đokić, Milivoj Beader, Nikša Marinović, Ivana Krizmanić i Žarko Radić.
Film je svjetsku premijeru imamo na Sarajevo Film Festivalu, riječka premijera bit će 24. studenog u Art-kinu Croatia, gdje će uz kino Europa, fim igrati na redovitom repertoaru.
“Kuća drugih” i “Dva svijeta” – posljednja dva filma glavne konkurencije
Dan prije dodjele nagrada u dugometražnoj konkurenciji Zagreb Film Festivala prikazuju se posljednja dva filma, gruzijsko-rusko-španjolsko-hrvatska koprodukcija “Kuća drugih”, redateljice Rusudan Glurjidze i izraelsko-francuski “Dva svijeta” Maysaloun Hamoud.
Radnja filma “Kuća drugih”, koji je gruzijski kandidat za Oscara, smještena je u Gruziju početkom devedesetih u vrijeme građanskih ratova.
Ponukana vlastitim iskustvom redateljica Rusudan Glurjidze u toj kvazi-autobiografskoj drami donosi priču o krivnji pobjednika, ljudima koji, u pokušaju da izgrade nov život doseljavaju u domove protjeranog stanovništva, no mir za kojim žude ne pronalaze tako lako.
Po riječima redateljice filma, koji je pobijedio u programu East of the West u Karlovim Varima, njezina je dužnost govoriti o onome što se događalo devedesetih, a prije nego što se ta priča ne razriješi ne može se baviti drugim temama.
“Kuću drugih” će na zagrebačkoj projekciji predstaviti glumica iz filma, Ekaterine Japaridze.
Film “Dva svijeta”, filmsku priču o tri mlade Arapkinje u Tel Avivu koje balansiraju između urbanog života i tradicionalnih obiteljskih vrijednosti, nakon premijerne projekcije u kinu Europa predstavit će redateljica, Maysaloun Hamoud.
Riječ je o tri cimerice – jedna je uspješna odvjetnica koja voli dobru zabavu, druga je lezbijka i DJ-ica iz naoko liberalne kršćanske obitelji, a treća religiozna muslimanka, koja želi završiti studij prije nego što uđe u dogovoreni brak.
Dok svaka sa svojim životom pokušava napraviti više od onoga što su im društvene norme namijenile, otkriva se kako su zapravo puno sličnije nego što to na prvi pogled izgleda.
Komentari