Dan prije nego što će se saznati dobitnici nagrada ovogodišnjeg Zagreb Film Festivala u dugometražnoj konkurenciji prikazuju se dva filma – iranska drama s elementima noira “Nestanak” i argentinski “Sezona lova” priča o pokušaju oca i sina da se zbliže nakon duže razdvojenosti.
“Nestanak” je debitantski uradak Alija Asgarija, kojega kritika već uspoređuje s njegovim proslavljenim sunarodnjakom Ashgarom Farhadijem.
Radnja je smještena u jednu hladnu zimsku noć u Teheranu, gdje mladi ljubavni par obilazi bolnice ne bi li djevojka dobila potrebnu medicinsku pomoć, no ne želi otkriti detalje kako liječnici ne bi kontaktirali njezine roditelje za odobrenje hitnog zahvata.
Razapeti između konzervativnih vrijednosti i suvremenih želja, par se suočava s mnogim dvojbama i težinom situacije za koju su svjesni da su sami krivi, a sve to na kušnju stavlja i njihov međusobni odnos.
Asgarijev film je premijerno prikazan na Venecijanskom filmskom festivalu, a uspjehe je imao i sa svojim prethodnim kratkim filmovima, “Više od dva sata” i “Tišina” natjecali za Zlatnu palmu u Cannesu.
Kao posljednja premijera i film ovogodišnje festivalske dugometražne konkurencije prikazuje se argentinski film “Sezona lova” Natalie Garagiole, dobitnik Nagrade publike na Venecijanskom filmskom festivalu.
Film prati cijenjenog lovačkog vodiča koji žici u patagonijskoj divljini s novom obitelji, no nakon smrti bivše supruge prisiljen je prihvatiti sina kojeg nije vidio više od deset godina.
Sin srednjoškolac se teško nosi s majčinom smrću, problematičan je i temperamentan, pa ga zbog nasilnih izljeva izbace iz škole.
I taj je film bio premijerno prikazan u Veneciji, na Međunarodnom tjednu kritike, gdje je osvojio Nagradu publike.
“Sezona lova” dugometražni je prvijenac scenaristice i redateljice Garagiole čiji su prethodni kratki filmovi prikazani na festivalu u Cannesu – “Kobile i papige” i “Nedjeljom”.
Slovensko-hrvatska koprodukcija izvan konkurencije
U programu “Ponovno s nama” izvan konkurencije prikazuje se slovensko-hrvatska koprodukcija “Ivan” Janeza Burgera, koji je na 5. ZFF-u predstavio svoj kratki film “Na sunčanoj strani Alpa”.
Njegov je novi film “napeta drama o pogrešnim odlukama i ženi koja pronalazi svoje mjesto u svijetu krojenom po mjeri muškarca”.
U središtu je žena zaljubljena u beskrupuloznog biznismena s kojim ima izvanbračno dijete. Nakon što biva optužen za poslovni kriminal, svi ga prijatelji napuštaju, a nju prisiljava da izabere između njega i djeteta.
Burgerov film osvojio je na Festivalu slovenskog filma niz priznanja, uključivši i nagrade za najbolji film, scenarij i glavnu glumicu.
Redatelj je studirao je na Akademiji glazbenih i dramskih umjetnosti u Pragu (FAMU), a njegov dugometražni prvijenac “U leru” je rušio rekorde gledanosti u slovenskim kinima.
Od prvih filmova danas afirmiranih švedskih redatelja u petak je na programu “Mongoloid s gitarom” Rubena Östlunda, crnohumorna drama o usamljenim, pomaknutim ljudima koji žive u nekom fiktivnom gradu.
Njegov je prvijenac realiziran je kao pseudo-dokumentarac sastavljen od niz neobičnih situacija u kojemu se nađe suvremeni Šveđanin.
Iako je realiziran s ograničenim sredstvima, zbog čega je snimanje trajalo nekoliko godina i u njemu većinom glume naturščici, probio se na međunarodnu festivalsku scenu.
U Moskvi je osvojio kritičarsku nagradu FIPRESCI, a kritičari su ga ubrzo počeli i uspoređivati s kultnim švedskim redateljem Royem Anderssonom.
Festivalska publika u petak će moći pogledati pobjednika ovogodišnjeg Pulskog filmskog festivala, film “Kratki izlet” Igora Bezinovića, koji se prikazuje u nacionalnom, kratkometražnom programu “Kockice”, ali izvan konkurencije, s obzirom da je riječ o autorovom dugometražnom debitantskom filmu.
Komentari