Zagreb Film Festival u sklopu svog sve opsežnijeg i posjećenijeg programa Industrija ove godine prvi put organizira i pitching forum Industrija Mladost!, čiji polaznici u petak predstavljaju svoje projekte, čime završava program radionica, koje su trajale tijekom cijelog tjedna.
Mladi scenaristi i redatelji na zagrebačkom festivalu imaju priliku u sedam minuta predstaviti svoje projekte međunarodnom panelu u kojemu su predstavnici postprodukcijskih studija.
Osim prezentacije, koje uključuju prikazivanje najavnih isječaka i drugih vizualnih materijala, imaju i sedam minuta za odgovaranje na pitanja.
“Najbolji među njima dobit će nagradu u obliku usluga u postprodukcijskom studiju, što i nije mala stvar kada se tek počinje na filmu”, rekla je u razgovoru za Hinu Inja Korać, koordinatorica programa Industrija.
Korać smatra kako je na festivalu koji je posvećen prvim i drugim filmovima pojedinih autora važno poticati mlade. “Zato smo pokrenuli zaseban program stipendiranja studenata Industrija Mladost!, koji nudi petodnevne stipendije za praćenje festivala za dva studenta svake od akademija s kojima surađujemo”, dodala je.
Za program su odabrani projekti sa šest filmskih akademija iz regije – Zagreba, Sarajeva, Beograda, Ljubljane, Cetinja i Skopja.
Studenti su tijekom proteklog tjedna pohađali radionice za pripremu svojih kratkih filmova, koje su se fokusirale na financijske, odnosno koprodukcijske mogućnosti.
Po riječima Inje Korać, prezentacija i pakiranje projekata jedan su od važnijih aparata u audiovizualnom sektoru u kojemu se zbog nedostatnih sredstava samo mali dio dobrih projekata može realizirati.
Stoga je važno naučiti ‘prodati’ svoj projekt, upoznati sve njegove aspekte, snažne strane i slabosti te ga adekvatno predstaviti potencijalnim partnerima.
Studentima je u tome pomogao James Watkins, koji je pisao scenarije, prezentirao i pakirao projekte za Warner Bros., Working Title, Pathe, Film Four, i BBC Films, dok je Stephane Guenin analizirao projekte u pogledu produkcijskih i koprodukcijskih mogućnosti te izvedivosti.
Dok je studentima cilj uopće doći do postprodukcije, postproducenti imaju svoje probleme o kojima će biti riječi također u petak, na događanju “To ćemo srediti u postu”.
Naime, često se misli da su postprodukcijska studija mjesta na kojima se mogu popraviti sve greške nastale u produkciji ovisno o potrebi, primjerice, vizualno uskladiti izgled filma kako bi izgledao cjelovito, učiniti doživljaj što realističnijim, vjerodostojnim, spektakularnijim.
Sedam postprodukcijskih studija će tijekom kratkih prezentacija pokazati što se zapravo može očekivati od studija koji se bave finalnim oblikovanjem slike i zvuka, što oni sve mogu ostvariti.
“Svatko će imati priliku predstaviti ono što radi, vidjeti koji je najbolji omjer vrijednosti i novca onoga što se u regiji može dobiti, jer nam se čini da ni autori ni producenti ne znaju dovoljno što sve mogu koristiti”, ustvrdila je Korać.
Kao još jedan važan dio u potpori novim autorima Korać izdvaja radionicu “Moj prvi scenarij”, u okviru kojega su autori uz pomoć ‘script doctora’, mentora Srđana Koljevića i Pjera Žalicu, imali priliku raditi na vlastitom scenarističkom projektu.
Između prijava sa svih strana svijeta odabrano je šest scenarističkih projekata filmaša, autora ili koautora kratkometražnih, dokumentarnih ili animiranih filmova koji upravo rade na izradi prvog scenarija za dugometražni film.
Najbolji projekt dobiva nagradu – sedmodnevnu rezidenciju u Londonu, koju je omogućio British Council.
“Kad smo počeli s tom radionicom mislili smo da će se jednog dana dogoditi da neki od filmova koji se razvijao na toj radionici dođe u glavni program festivala. Ovo je ta godina i izrazito smo ponosni što će se prvi takav film, “Žaba” Elmira Jukića, biti prikazan nakon dodjele nagrada u subotu”, istaknula je, dodavši da postoje i drugi projekti s prethodnih radionica koji će uskoro biti realizirani.
Na ZFF-ovoj Industriji su se već održala tri masterclassa, a četvrti je najavljen za posljednji dan festivala, subotu.
James Watkins, režiser i autor serije McMafia koja bi se trebala početi prikazivati ove zime, predstavio je taj projekt i podsjetio na iskustva s njezina snimanja u Hrvatskoj.
Spencer Hunt, koji se bavi kreativnim i strateškim pothvatima na području fokusirane interaktivne zabave, govorio je o tome kako će proširena i virtualna stvarnost promijeniti našu percepciju svijeta, ali i postulate klasične scenaristike, dok je francuski autor i producent Stephane Guenin govorio o raznim aspektima i mogućnostima na današnjoj filmskoj sceni.
Do kraja festivala ostao je još jedan masterclass – Peter Kerekes, nagrađivani slovački redatelj i producent u subotu će govoriti o hibridnom dokumentarno-igranom žanru, kojeg naziva ‘dokumentalni film’, kao nešto što se ne događa pred kamerom, već u glavi redatelja.
Tijekom osam festivalskih dana održao se niz predavanja, radionica i panela kojima su pokriveni svi važni aspekti u ciklusu proizvodnje filma, od razvoja projekta i pisanja scenarija do postprodukcije, a nisu zaboravljeni ni najmlađi za koje je bila organizirana radionica izrade videoigara.
“Zadnje dvije godine program sve više raste i bilježimo veliki rast publike, to nas posebno motivira jer pokazuje da je sve više ljudi zainteresirano za pisanje, snimanje, režiranje, produciranje i plasiranje filmova. Potaknuti time nastavljamo svake godine povećavati program”, zaključila je Korać.
Komentari