ZF grijani sigurnosni pojas Heat Belt zimi 15 posto povećava domet električnih automobila

Autor:

ZF

Ideja: više topline izravno na osobama u automobilu znači manje energije iz baterije za zagrijavanje unutrašnjosti

Pojas s tri točke doživio je meteorski uspon otkako je Volvo patent učinio besplatno dostupnim prije nekoliko desetljeća. Neki proizvođači automobila sada čak stavljaju zračne jastuke u dijelove, ali ZF ima nešto drugačiju ideju.

Heat Belt, kako ime sugerira, je grijani sigurnosni pojasu koji vozaču pruža topli zagrljaj dobrodošlice. Prvenstveno je namijenjen električnim automobilima, za poboljšanje učinkovitost u hladnim vremenskim uvjetima. Ideja iza toga: više topline izravno na suvozaču znači manje energije iz baterije za zagrijavanje unutrašnjosti.

Termovizijska kamera pokazuje izravno zagrijavanje osoba u automobilu grijanim sigurnosnim pojasom. Foto: ZF

Mnogima to može zvučati kao trik, ali isto se govorilo o grijanim upravljačima prije mnogo godina. ZF je konstruirao grijani sigurnosni pojas, koji omogućava izravno zagrijavanje tijela vozača i putnika te smanjenje potrošnje energije za grijanje kabine, zahvaljujući toplinskom pojasu.

Vodiči grijanja integrirani su u sigurnosni pojas kako bi pružili holistički osjećaj topline bez posebnog negativnog utjecaja na debljinu tkanine. Za remenje se kaže da zahtijeva 70 vata i da se može zagrijati do 40 stupnjeva. Prema ZF-u, Heat Belt se ponaša kao normalan sigurnosni pojas. Dakle, za njegovu ugradnju nisu potrebne nikakve izmjene na vozilu.

Grijaći vodiči utkani su u strukturu sigurnosnog pojasa. Mjesto kontaktnih elemenata za krug električnog grijanja odabrano je tako da nije u koliziji s primarnim funkcijama sigurnosnog pojasa. Sustav nema utjecaja na zatezač remena, sigurnost bi trebala biti identična.

Grijani sigurnosni pojas Heat Belt u sebi ima četiri elektrootporne grijaće žice, snage 70 W. Foto ZF

Treba napomenuti: Grijani sigurnosni pojas nije apsolutna svjetska novost. Ford je krajem 2018. podnio patent na 31 stranici. Prikazane su razne varijacije koncepta s različitim dizajnom, ali ideja je u osnovi bila ista. Otprilike godinu dana kasnije, Mercedes-Benz je predstavio svoje eksperimentalno sigurnosno vozilo (ESF) temeljeno na GLE-u. Bilo je i grijanih pojaseva.

Još uvijek nije jasno jesu li proizvođači automobila zainteresirani za ovu tehnologiju, ali ako doista dođe do značajnih povećanja učinkovitosti, sigurno ćemo uskoro vidjeti grijane sigurnosne pojaseve u električnim automobilima.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.