Žene žele ostati raditi u tehnološkom sektoru i potiču buduće generacije da ih slijede

Autor:

FOTO: Women in Tech

Novo globalno istraživanje* otkriva što žene s karijerama u tehnologiji mogu učiniti i što rade za ravnopravnost spolova na radnom mjestu, kao i proaktivne mjere koje smatraju nužnima za tvrtke u tehnologiji kako bi i dalje mogle razvijati uspješne karijere u tehnološkom sektoru.

Četiri od pet žena (83%) koje trenutno rade u tehnološkom sektoru namjeravaju ondje i ostati raditi sljedećih pet do deset godina, što otkriva veliko povjerenje po pitanju njihovih trenutačnih pozicija, kao i povjerenje u budući potencijal ovog sektora.

Žene u tehnologiji utječu na promjene, sudjeluju u korporativnim inicijativim potrebnim za učvršćivanje raznolikosti radne snage budućnosti i potiču buduće generacije da ih slijede u tome.

Prenosimo dio priopćenja za medije:

“Prema istraživanju Booking.com-a, želju za ostankom u tehnološkom sektoru dijele žene u različitim fazama svoje karijere, prvenstveno s 1-5 godina iskustva (80%), žene s više od 10 godina iskustva (83%) te one koje su se vratile u tehnološki sektor nakon stanke u karijeri (88%). Ovi podaci pokazuju kako se razina zadovoljstva među ženama u tehnologiji povećava kako napreduju u ovom sektoru, što pozitivno utječe na njihovu namjeru ostanka.

Žene s karijerama u tehnologiji iz Indije i Kine (96% i 94%) najviše su posvećene ostanku u ovom sektoru u odnosu na one u SAD-u i Europi. Međutim, istraživanje također pokazuje da žene u tehnološkom sektoru u Kini nailaze na tzv. stakleni strop. Velikih 43% ispitanica iz Kine vjeruje da neće napredovati dalje od određene točke u karijeri, što je globalno najveći broj, a što pak prikazuje kako žene u tehnološkom sektoru u Kini nailaze na veće izazove što se tiče napredovanja u karijeri u odnosu na globalni prosjek (26%).

U Indiji je napredovanje manji izazov u odnosu na druge zemlje, jer samo 17% ispitanica vjeruje da je njihovo napredovanje u tehnološkom sektoru ograničeno nakon neke točke. Žene u Indiji više od ispitanica iz drugih zemalja vjeruju kako su njihovi napori i glasovi na radnome mjestu u tehnološkom sektoru (42%) podcijenjeni. Ovaj je postotak dvostruko veći u odnosu na globalni prosjek (20%), što ukazuje na velik problem u kulturi radnog okruženja.

Osim vlastitih napora uloženih u tehnološki sektor, žene u tom sektoru također su strastvene kad je riječ o ohrabrivanju novopridošlica u sektoru. Na globalnoj razini, gotovo devet od deset stručnjakinja iz sektora tehnologije (89%) kaže da bi nadolazećoj generaciji srednjoškolki i polaznica preddiplomskih studija preporučili karijeru u tehnološkom sektoru. S obzirom na razna tržišta, ovo je mišljenje u najvećoj mjeri zastupljeno među ženama u tehnološkom sektoru u Indiji (97%), a slijede one u Brazilu (95%).

Od dijeljenja svojih iskustava vezanih uz karijeru do mentoriranja budućih generacija, žene preuzimaju vodeću ulogu u ostvarivanju vlastitog napretka u tehnološkom sektoru. Žene u tehnološkom sektoru diljem svijeta i sve one koju su zainteresirane za karijeru u tom području smatraju da je najveća prilika kojom stručnjakinje u tehnološkom sektoru mogu doprinijeti dijeljenje iskustava i vlastitih perspektiva vezanih uz tehnološki sektor s drugim ženama (46%) te da postanu njihove mentorice (44%). Studentice ovdje vide najveću priliku (56% i 50%). Kao nadolazeća generacija talenata u tehnološkom sektoru, žele se povezati, učiti i dobiti savjet od drugih žena koje su već zaposlene u tehnološkom sektoru.

Gotovo dvije od pet žena diljem svijeta (38%) kažu da žene u tehnološkom sektoru imaju priliku doprinijeti borbi protiv spolne neravnopravnosti tako da se pridruže i sudjeluju u radu organizacija i neprofitnih udruga čiji je rad usmjeren na podršku ženama u STEM području i tehnološkom sektoru. Polaznici preddiplomskih studija upravo ovdje vide najveću priliku (47%), a istog su mišljenja žene u Indiji (46%) i Kini (45%) kad je riječ o globalnim tržištima.

Osim vlastitih napora koje ulažu, žene također pozivaju tehnološke kompanije da zapošljavaju kandidate raznovrsnijih profila i predstave više uzora i mentora, što je po njihovom mišljenju ključno za uspješnu karijeru u tehnološkom sektoru

Također smatraju da sam tehnološki sektor također ima obvezu ulagati snažnije napore i podržati inicijative kojima će ih podržati. To započinje primjenom praksi zapošljavanja koje su osmišljene da privuku raznolikije zaposlenike, što više od polovice žena na globalnoj razini (51%) prepoznaje kao najvažniju promjenu.

Na pitanje o tome koji su ključni koraci bitni za ostvarivanje uspjeha i pokretanje pozitivnih promjena u industriji, žene kažu da tvrtke također trebaju uspostaviti pravila o napretku u karijeri koja se temelje na zaslugama (45%) te za njih povećati vidljivost i raspoloživost modela i mentora (43%). Potreba za mentorom osobito je kritična među učenicama iz srednje škole (48%) i studenticama (51%), jer i jedne i druge traže podršku i smjernice za pokretanje i izgradnju uspješne karijere u tehnološkom sektoru.

Osim toga, kao jednu od ključnih stvari za njihov budući uspjeh u tehnološkom sektoru, žene smatraju da je potrebno povećati zastupljenost žena u internim i radnim skupinama (43%) te u upravi u tvrtkama. Zahtjev za potonjim najviši je među studenticama na globalnoj razini (51%), što ukazuje na važnost potrebe za vidljivim uzorima u tehnološkom sektoru već od ranih godina. No, pozitivno je da dvije od pet žena globalno očekuju da će se ta promjena ostvariti unutar sljedećih pet godina.

Među ostalim radnjama koje žene smatraju da bi tvrtke trebale poduzeti kako bi ih pripremile za uspješniju karijeru u tehnološkom sektoru jest osiguravanje jednakosti plaća (43%), provođenje treninga o nesvjesnim predrasudama na radnom mjestu (42%) i davanje redovitih prilika ženama za usavršavanje (42%). Brojne tvrtke danas ostvaruju velik napredak u uspostavljanju pravila i programa koji ženama pružaju prilike, resurse i poticaje koji su im potrebni da ostvare ispunjenu karijeru u tehnološkom sektoru“, piše u rezultatima istraživanja. 

“Jasno je da postoji težnja kao i osjećaj optimizma među ženama, bilo da već rade u tehnološkom sektoru ili to tek žele u budućnosti, za iskorištavanjem potencijala koji donosi posao u tehnološkom sektoru. Kako bismo ostvarili još veći napredak i postigli istinsku spolnu ravnopravnost u globalnom tehnološkom sektoru, trebamo maksimalno iskoristiti taj optimizam te raditi na stvaranju uključive kulture kojom ćemo privući i zadržati talentirane žene. Imajući tu viziju na umu, Booking.com predvodi inicijativu ‘Women in Tech’ na godišnjem Web Summitu u Lisabonu i osigurava prostor u sklopu kojeg se žene mogu upoznati, povezati i dijeliti iskustva. Ženama iz tehnološkog sektora također nudi i individualno mentoriranje s menadžerima Booking.com-a i ostalim predvodnicima u industriji”, rekla je Gillian Tans, CEO u Booking.com-u.

* Booking.com je naručio istraživanje koje je zatim nezavisno provedeno nad 6 898 ispitanika (iz Ujedinjenog Kraljevstva, SAD-a, Francuske, Brazila, Nizozemske, Njemačke, Kine, Australije, Indije i Španjolske). Ispitanici su ispunili online anketu u razdoblju od 2. kolovoza do 6. rujna 2018.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.