Klub zastupnika zeleno-lijevog bloka i platforma Možemo! pozdravila je “odluku Ustavnog suda koji je ukinuo i neustavnima proglasio tzv. epidemiološke izmjene Poslovnika Hrvatskog sabora, kojima je vladajuća većina, na čelu s HDZ-om, saborskim zastupnicima ograničila mogućnost sudjelovanja na sjednicama, skratila vrijeme za rasprave, te bitno umanjila mogućnost repliciranja”, priopćili su.
Ustavni sud ukinuo ‘epidemiološke’ izmjene Poslovnika Hrvatskog sabora
“Svjesni smo da se Sabor mora prilagoditi izvanrednim uvjetima pandemije, ali Ustavni sud je ispravno procijenio da legitimitet Sabora proizlazi iz poklonjenog povjerenja naroda te da zastupnice i zastupnici svoju funkciju ostvaruju ponajprije sudjelovanjem i raspravljanjem na sjednicama. Kao što je naveo i Ustavni sud, online glasanje je pokazalo da postoje tehničke mogućnosti kojima se Sabor prilagodio izvanrednim okolnostima. Sada očekujemo da vladajuća većina, u dogovoru s oporbom, prihvati model rješenja ravnopravnog sudjelovanja svih zastupnica i zastupnika u radu Sabora kojeg je Klub zeleno-lijevog bloka ponudio kao rješenje ovog problema”, priopćio je Zeleno-lijevi blok.
Dodaju kako ipak “nisu zadovoljni činjenicom da je Ustavni sud potpuno prešutio, odosno da se nije ni oglasio, o našem zahtjevu da sjednica Ustavnog suda na kojoj se odlučivalo o ovim izmjenama bude otvorena za javnost i medije”. “Zbog transparentnosti i rasta povjerenja u Ustavni sud, ne samo u ovom slučaju, bitno je da sjednice o predmetima od interesa za javnost budu otvorene”, kaže Zeleno-lijevi blok.
Zahtjev za ocjenom ustavnosti navedenih izmjena Poslovnika u spornom članku 293.a. podnijelo je 35 oporbenih saborskih zastupnika i zastupnica iz Kluba zeleno-lijevog bloka, Kluba SDP-a i Kluba IP – Pametno – GLAS, Kluba HSS – HSU i Kluba IDS-a. U zahtjevu je navedeno kako izmjene Poslovnika predstavljaju oblik suspendiranog rada Sabora koji nije predviđen Ustavom, te da su te izmjene Hrvatskom saboru ograničile obavljanje cjeline funkcija koje su mu povjerene Ustavom, a posebice mogućnost parlamentarne kontrole izvršne vlasti, čime je narušeno načelo diobe vlasti.
Komentari