Aktivisti Zelene akcije zatražili su u četvrtak, u povodu Europskog tjedna mobilnosti, da se onemogući izgradnja novih javnih garaža u užem centru Zagreba te da ostane aktualna zabrana izgradnje na području koje obuhvaća Gornji grad i dio Donjega grada.
Aktivisti su uličnom akcijom pored zgrade HNK željeli ukazati da Zagrebu treba bolji javni prijevoz, a ne nove garaže u centru grada. Ocijenili su kako u “sjeni malverzacija s projektom ‘Manhattan’, aktualnim izmjenama Generalnog urbanističkog plana (GUP), zagrebački gradonačelnik Milan Bandić pokušava omogućiti izgradnju novih javnih garaža na području cijelog Donjeg Grada”.
Bernard Ivčić iz Zelene akcije uputio je zahtjev da u GUP-u ostane zona zabrane izgradnje novih javnih garaža.
“Ova zona je u zagrebački GUP uvrštena još 2003. ‘radi ograničenja motornog prometa u središtu grada’, kako je to tada obrazloženo. Pod Bandićevim pritiskom, zona zabrane je ukinuta 2007. kako bi njegov prijatelj Tomislav Horvatinčić mogao izgraditi garažu u Varšavskoj ulici”, poručili su aktivisti.
Zelena akcija i Pravo na grad, podsjeća se, tada su kampanjom pomogli da se zona vrati. Iz udruge su upozorili da je Bandić otvoreno najavljivao garažu pored HNK, iako samo 250 metara dalje postoji alternativa -srednjoškolsko igralište, koje bi se koristilo i za potrebe dječje bolnice u Klaićevoj. Naglasili su da je potonja lokacija u prostornim planovima već 15-ak godina, ali Bandić je kontinuirano ignorira.
Nove javne garaže u užem centru grada dovele bi do još većih problema, a istovremeno ne postoji značajniji projekt razvoja javnog prijevoza i bolje integracije različitih vrsta javnog prijevoza koji bi napravio istinski pomak, poručuju.
“Dok ostrašćeno spominje nebodere na Hipodromu i najavljuje garažu pored HNK, vidljivo je potpuno odsustvo entuzijazma za mjere koje bi unaprijedile kvalitetu prometa. Cijena srednje velike podzemne garaže je oko 30 milijuna kuna, što je suludo uložiti u gradnju na pogrešnoj lokaciji” zaključuje Ivčić.
Europski tjedan mobilnosti obilježava se svake godine od 16. do 22. rujna kako bi se ukazalo na potrebe razvoja alternativa korištenju automobila, poput javnog prijevoza, biciklističkog prometa te pješačenja.
Komentari