Skupina velikih grčkih brodara obustavila je u proteklim tjednima prijevoz ruske nafte kako bi izbjegla američke sankcije, rekla su četiri trgovca čije su navode potvrdili podaci o otpremi.
Minerva Marine, Thenamaris i TMS Tankers već nekoliko tjedana ne transportiraju naftu iz Rusije, tvrde trgovci.
Thenamaris je priopćio da ne komentira komercijalna pitanja, a Minerva Marine i TMS Tankers nisu odgovorili na upit Reutersa da komentiraju navode neimenovanih izvora.
Od rujna odnosno listopada tri brodara prihvaćala su sve manje ruske nafte, prema trgovcima i podacima brodskih agenata, a u studenom otklonili su zahtjeve za najmom tankera, rekli su trgovci koji su prethodno s njima surađivali.
Povlačenje grčkih brodara nadovezalo se na postroženi američki režim sankcija prijevoznicima i osiguravateljima koji servisiraju rusku naftu skuplju od 60 dolara, prema dogovoru skupine velikih gospodarstava G7.
Cjenovni limit uveden je kako bi se smanjili prihodi Rusije za financiranje rata u Ukrajini.
Sredinom listopada američko ministarstvo financija uvelo je sankcije tvrtki Ice Pearl Navigation SA sa sjedištem u Turskoj, vlasniku tankera Yasa Golden Bosphorus, i Lumber Marine SA sa sjedištem u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, vlasnika tankera SCF Primoyre.
Mjesec dana kasnije ministarstvo je na popis uvrstilo još tri kompanije sa sjedištem u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Kazan Shipping Incorporated, Progress Shipping Company Limited i Gallion Navigation Incorporated, i tri broda u njihovom vlasništvu.
Sredinom srpnja cijena ruske nafte Urals premašila je 60 dolara po barelu zbog smanjene opskrbe Organizacije zemalja izvoznica nafte (OPEC) i njezinih saveznika, pa su mnogi na tržištu zaključili da cjenovni limit G7 ne funkcionira.
Tri grčke tvrtke desetljećima su isporučivale rusku naftu desetljećima, pa i nakon povlačenja većine drugih zapadnih kompanija iz posla pod prijetnjom sankcija i cjenovnog limita.
Rekordni prihodi
Rute su bile unosne i trgovina je u proteklih godinu dana brodarima spremnima na rizik donijela rekordne prihode.
“Crna flota možda neće moći prevesti svu rusku naftu”, rekao je jedan od trgovaca u krugovima ruskih brodara, misleći na brodare koji prihvaćaju ‘crno zlato’ iz sankcioniranih zemalja, Rusije i Irana, i nisu pokriveni zapadnim osiguranjem.
Kao glavni razlog naveo je činjenicu da ruska nafta do azijskih kupaca putuje osam do deset tjedana, a do Europe putovala je samo dva tjedna. To znači da je za trgovinu potrebno više tankera, objašnjava.
Čini se, ipak, da Rusiji to zasada ne zadaje probleme jer su uskočile druge brodarske tvrtke, kažu trgovci.
Rusija se sada oslanja na domaćeg brodara Sovcomflot i na niz slabo poznatih malih prijevoznika, registriranih u Ujedinjenim Arapskim Emiratima, Indiji, Hong Kongu, Gani, na Sejšelima i u drugim zemljama, prema podacima trgovaca i brodara.
Komentari