Lučka uprava Rijeka poništila je 20,5 milijardi kuna vrijedan natječaj za koncesiju na Zagrebačkoj obali iako su na taj natječaj stigle dvije obvezujuće ponude i to svjetskih igrača u upravljanju lukama, piše u subotu Večernji list.
No problem je bilo to što je jedna ponuda, i to najbolja, stigla od konzorcija kineskih tvrtki. Prema informacijama Večernjeg lista, pritisak na Hrvatsku SAD-a i EU da tu 50-godišnju koncesiju za kontejnerski terminal u riječkoj luci ne dobiju Kinezi bio je golem.
SAD i EU ne žele zbog strateških razloga Kineze u riječkoj luci. Odluka o natječaju za koncesionara na Zagrebačkoj obali stoga je dugo vagana i odgađana.
Hrvatska je mogla odabrati kinesku ponudu unatoč protivljenju svojih zapadnih saveznika ili poništiti natječaj. Prema našim informacijama, mogućnost da se odabere druga, nepovoljnija ponuda nije uzimana u obzir.
A prema odluci Upravnog vijeća Lučke uprave Rijeka, pritisak da se Kineze odbije ipak je bio prevelik. Naime, Upravno vijeće odluku o poništenju natječaja donijelo je još u srijedu, a ta je vijest prošla gotovo nezapaženo i u sjeni tragičnih događaja u Petrinji i okolici. Pritom Lučka uprava nije navela objašnjenje zašto je natječaj poništen, navela je samo da je Upravno vijeće donijelo odluke o poništenju postupka davanja koncesije te o započinjanju novog postupka.
Navedeno je i da je Upravno vijeće o tome odlučilo jednoglasno i u punom sastavu, s devet članova. Šturo je poručeno da će, sukladno toj odluci, Lučka uprava Rijeka u najkraćem mogućem zakonskom roku započeti novi postupak davanja koncesije za razvoj, poslovanje i upravljanje kontejnerskim terminalom Zagreb Deep Sea. Novi će se natječaj provoditi javnim prikupljanjem ponuda u otvorenom postupku koji će trajati 35 dana od objave obavijesti o namjeri davanja koncesije, donosi Večernji list.
Komentari