Stražnji pogon se koristi istog razloga kao i bolidi Formule 1, radi boljeg prijenosa snage na podlogu, bez negativnog utjecaja na upravljanje i manjih mehaničkih otpora nego s 4×4
PITANJE
S prijateljima sam imao burnu raspravu oko pogonske koncepcije sportskih auta pa me zanima postoje li neki određeni razlozi zbog kojih je većina (super) sportskih automobila zadržala pogon ‘samo’ na stražnje kotače? Inače ne mislim da je to nešto krivo, ali s obzirom na cijenu 200.000 eura, cijena sigurno nije problem nego je nešto drugo: težina, složenost izvedbe pogona… Možete li objasniti u čemu je razlog?
ODGOVOR
Supersportski automobili imaju ili su imali stražnji pogon (danas dominira 4×4, zbog previsoke snage) iz istog razloga kao i bolidi Formule 1, a to je bolji prijenos snage na podlogu, bez negativnog utjecaja na upravljački mehanizam, odnosno upravljanje. Negativan utjecaj pogonskog mehanizam na prednje kotače, samo s prednjim pogonom je iznad 250 KS teško kontrolirati, iznad 300 KS vrlo teško, a iznad 350 KS praktički nemoguće.
Zbog toga sportski automobili izvedeni iz modela s prednjim pogonom često imaju dograđen pogon 4×4, a ta koncepcija, uz prednosti u prianjanju pogoršava performanse i povećava potrošnju, a bitno je i skuplja. A automobil sa samo stražnjim pogonom može bez problema imati više od 500 KS.
Komentari