Očevid zrakoplovne nesreće na Maloj Kapeli završen je, no identitet unesrećenih utvrđivat će se DNK analizom zbog toga što su tijela pilota i dvoje putnika u požaru izgorjela, izvijestili su nakon očevida zamjenica karlovačke županijske državne odvjetnice i glavni zrakoplovni istražitelj.
– Štoviše, DNK analiza bit će potrebna jer je nesreća bila takva da se vizualno ne može sa sigurnošću utvrditi ni točan broj osoba, rekao je za HRT glavni zrakoplovni inspektor Danko Petrin te dodao da postoji jasna pretpostavka tko su pilot i putnici, ali da se sada to ne može sa sigurnošću potvrditi.
Pojasnio je da je zrakoplov Cirrus SR 20 kvalitetan manji, ali ne ultralaki zrakoplov. Može služiti za školovanje i nije komercijalni, nego sportsko-rekreativni, jednomotorni četverosjed, napravljen od kompozitnih materijala, a ne od lima, što je i razlog više zašto je izgorio, rekao je i naglasio da tu nije riječ o tome da je zrakoplov ostao bez goriva, budući da je do požara i došlo upravo zbog goriva.
U ime Županijskog državnog odvjetništva u Karlovcu Irena Golubić Rajković rekla je da je zrakoplov iz Maribora poletio u subotu u 11.21, a pao je u 12.30 na predjelu vrha Malog Mahovnika na Kapeli, gdje je i pronađen.
– Za pretpostaviti je da su uz pilota u zrakoplovu bila još još dva putnika, ali zbog činjenice da su zatečeni u stanju potpune izgorenosti, Županijsko državno odvjetništvo zatražilo je obdukciju kako bi se identificirala tijela, te utvrđivanje svih drugih okolnosti nastanka te zrakoplovne nesreće, rekla je.
Potvrdila je također da je riječ o zrakoplovu nizozemske registarske oznake te dodala da takav zrakoplov nije do sada registriran u hrvatskom upisniku zrakoplova.
Za ponedjeljak je najavila premještanje zrakoplova, najvjerojatnije zrakom, sve prema planu izvlačenja MUP-a, zbog nepristupačnog terena.
Točke kretanja zrakoplova prema planu leta
Golubić Rajković je novinarima odgovorila i na pitanje zašto je zrakoplov pronađen u više komada, tj. je li pao nakon što se raspao u zraku ili zbog udarca u tlo.
– Zrakoplov je pao na relativno blagoj padini. Prema radijusu nađenih dijelova ne mogu reći da se raspršio, ali ne bih sada govorila o detaljima očevidnog zapisnika, rekla je.
Petrin je dodao da se takvim zrakoplovima u pravilu leti po vizualnom kontaktu sa zemljom, u svakom trenutku, ali postoji i uređaj za tzv. instrumentalno letenje, ali zbog stanja olupine nije, kaže, mogao utvrditi je li taj primjerak imao takvu opremu.
Još se, dodao je, ne znaju njegove točke kretanja prema planu leta, odnosno je li ta točka bila u planu, jer se ne nalazi na izravnoj ruti od Maribora prema Puli, kao prijavljenom odredištu.
– Za sada ne znamo je li od kontrole leta bila odobrena ova točka ili se tu zrakoplov našao iz drugih razloga. To ćemo sve znati uskoro, a danas je bilo važno obaviti očevid. Imat ćemo i radarski zapis i transkript komunikacije pilota s kontrolom leta, rekao je Petrin.
U padu nizozemskog zrakoplova na Kapeli poginuli svi putnici
U nizozemskom zrakoplovu ‘Cirrus 20’ koji je pao jučer na Maloj Kapeli poginuli su svi putnici, njih najvjerojatnije troje, koliko ih je bilo po planu leta, potvrdio je Hini glavni zrakoplovni istražitelj Danko Petrin s mjesta nesreće. Dodao je kako je kako je zrakoplov teško oštećen udarcem, a dodatno i požarom.
– Trebamo dobiti podatke od kontrole letenja, komunikaciju koju su imali s pilotom, radarske i druge podatke i onda ćemo dobiti kompletnu sliku i, nadamo se, odgovor na pitanje što i zašto se to dogodilo, rekao je Petrin. Tvrdnje da je uzrok pada zrakoplova loše vrijeme trebaju potvrditi činjenice, dodao je i naglasio kako “loši vremenski uvjeti ne znače automatski da su oni uzrok pada”.
Petrin je također potvrdio da se radi o nizozemskom zrakoplovu u kojem su po planu leta bila tri putnika iz Nizozemske, a je li tako i tko su putnici utvrdit će se kroz obdukciju koja treba dati odgovore i na identitet žrtava i na točno vrijeme i uzrok njihov smrti.Za sada nema službene potvrde da je u avionu bilo troje Nizozemaca i da je registriran u Nizozemskoj.
Policija je osigurala cijelo područje, a očevid obavljaju ogulinska policija, Državno odvjetništvo Karlovačke županije i Agencija za istraživanje nesreća u zračnom, pomorskom i željezničkom prometu s glavnim zrakoplovnim istražiteljem Dankom Petrinom. Pomaže im i ekipa HGSS-a, javila je novinarka Klaudia Modrić-Plantarić.
Istragom se treba utvrditi kako se zrakoplov izgubio i zašto je jučer bio baš iznad Kapele koja je bila obavijena gustom maglom, dodala je.
Ostaci nestalog aviona nađeni na šumovitom predjelu Mali Makovnik. Nema potvrde o posadi
Komentari