Dodjelom nagrade ”Orlando”, a potom gala koncertom Simfonijskog orkestra HRT-a na Stradunu te simboličnom predajom zastave Libertas intendantu Mladenu Tarbuku, u četvrtak navečer zatvorene su 67. Dubrovačke ljetne igre.
Najznačajniji hrvatski kulturni festival i ove je godine okupio gotovo dvije tisuće umjetnika iz cijelog svijeta koji su u 47 dana od 10. srpnja do 25. kolovoza na 17 scenskih i ambijentalnih lokacija grada Dubrovnika i njegove okolice, pred 60 tisuća domaćih i inozemnih posjetitelja izveli 93 dramska, glazbena, plesna, folklorna, filmska i likovna programa.
Ovogodišnji dobitnici nagrade “Orlando” za najbolja umjetnička ostvarenja u dramskom i u glazbenom programu 67. igara su dramski ansambl koji je izveo predstavu ”Othello” u režiji Ivice Boban te mladi virtuozi Aleksey Semenenko i Inna Firsova. Posebno priznanje dodijeljeno je Baletu Slovenskog narodnog gledališča Maribor zbog visokih umjetničkih dometa koji su konstanta njihovih višegodišnjih nastupa na Igrama.
Kako ističu iz Festivala, premijerni dramski program oduševio je kritičare i festivalsku publiku pa se za sve izvedbe tražila karta više.
”Kafetarija” Carla Goldonija u prijevodu i adaptaciji Frana Čale jedna je od legendarnih predstava zlatnog doba igara, a ovogodišnje postavljanje ”Kafetarije” kao komedije s pjevanjem i plesanjem redatelja Vinka Brešana u izvedbi Festivalskog dramskog ansambla pred Sponzom, privuklo je više od četiri tisuće gledatelja. Naknadno je dodana još jedna izvedba.
I druga dramska premijera, koju su Igre posvetile 400. obljetnici smrti Williama Shakespearea, Othello, u prijevodu Vladimira Gerića i u režiji Ivice Boban, dočekana je ovacijama publike i kritike. Lanjski premijerni dramski naslov, ”Dubrovačka trilogija” Iva Vojnovića u režiji Staše Zurovca prikazana je i ove godine u atriju Dvora i pred Dvorom, a održano je i više dramskih gostovanja.
Za ljubitelje baleta, Dubrovačke ljetne igre u koprodukciji sa Slovenskim narodnim gledališčem iz Maribora pripremile su baletni diptih ”Preludij za poslijepodne jednog fauna” Claudea Debussyja u koreografiji Edwarda Cluga, što je ujedno bila premijerna izvedba ovog desetominutnog komada. Balet ”Carmen” Rodiona Ščedrina u koreografiji Valentine Turcu, uz pratnju Dubrovačkog simfonijskog orkestra pod dirigentskom palicom Simona Krečiča, izveden je na Lokrumu.
Suvremeni hrvatski ples donio je Zagrebački plesni ansambl s djelom renomiranog španjolskog koreografa i plesača Daniela Abreua Anything, koje izvodi šest plesača.
U okviru programa ”Pisci na Igrama” koji traje već četvrto ljeto održano je nekoliko nastupa, među ostalim onaj Milane Vuković Runjić i Daniela Rafaelića koji su ispričali neispričanu priču o nesretnom i hrabrom nadvojvodi Maximilianu i njegovoj nemirnoj i osjetljivoj supruzi Carloti. U okviru istog programa, u scenskoj preradbi i prilagodbi Mani Gotovac u ljetnikovcu Skočibuha na Boninovu dvije večeri izvodilo se ”Sedam stranica iz romana Sto godina samoće G.G. Márqueza”.
Glazbeni program koji je ove sezone sadržavao 21 koncert, počeo je sjajnim nastupima tenora Joséa Cure, a dominirali su klavirski recitali s najuglednijim domaćim i stranim pijanistima svih generacija kao što su Ivo Pogorelić, Philippe Entremont, Michele Campanella, te mladi Andrew Tyson i Aljoša Jurinić.
Osim večeri posvećene svom ocu Arsenu Dediću, Matija Dedić nastupio je uz Mateja Meštrovića i poznatog turskog pijanistu, skladatelja i pedagoga Hakana Ali Tokera ispred Dvora na koncertu pod nazivom ”Četiri godišnja doba za tri klavira”. Bila je to svjetska premijera obrade Vivaldijevih “Četiri godišnja doba za tri klavira” koju potpisuje Matej Meštrović.
Uz redovni dramski, glazbeni i baletni program, festivalska publika uživala je u bogatoj plesnoj i glazbenoj hrvatskoj folklornoj baštini u izvedbi folklornog ansambla Linđo iz Dubrovnika te najuglednijeg hrvatskog ansambla LADO, ali i gostovanju indijske plesačice i koreografkinje Snehe Bharadwaj.
U filmskom programu ostvareno je sedam naslova, a u povodu obilježavanja 40 godina nagrade ”Orlando”, publika se u kinu “Slavica” u tri večeri mogla, zahvaljujući bogatoj arhivi HRT-a, prisjetiti umjetničkih vrhunaca ostvarenih tijekom duge povijesti festivala.
67. Igre su zabilježile porast od šest posto u prodaji ulaznica putem interneta u odnosu na prošlu godinu, kao i porast agencijske prodaje. Veliki interes domaćih i stranih medija rezultirao je s gotovo dvije tisuće medijskih objava.
Komentari