Otkazivanje katalitičkog konvertora (katalizatora) kod starijeg je vozila u pravilu je povezano s greškama sustava za paljenje i ubrizgavanje…
Kod otkaza katalizatora najprije treba posumnjati na lambda sondu, koja mjeri sadržaj kisika u ispušnim plinovima, po čemu upravljački modul podešava pravilan (stehiometrijski) omjer masa zraka i goriva – 14,7:1.
Napon ispravne sonde oscilira između 0,1 i 0,9 V. Kod starijih automobila preporučljivo je izmijeniti i preventivno, što vrijedi i za električnu pumpu goriva, čija dotrajalost također može stvarati probleme s ubrizgavanjem.
Redovita izmjena filtra zraka i svjećica preduvjet je trajnosti katalizatora, koji je smješten u sklopu prednjeg katalizatora te se mijenjaju zajedno.
Katalizator je napravljen da bi samostalno regenerirao proces katalizacije nesagorenih plinova preko strukture keramičkog sita, presvučenog platinom (katalizatorom), koja ubrzava dvije oksidacijske (ugljikov monoksid u ugljikov dioksid te ugljikovodike u ugljikov dioksid i vodenu paru) te jednu redukcijsku (dušikove okside u dušik).
Katalitički konvertor traje, ovisno o kvaliteti izvedbe, goriva i načinu vožnje od 100.000 do 200.000 km. Pri izmjeni su, naravno, najbolji originalni katalizatori, ali mogu se kupiti i upola jeftiniji zamjenski, pod uvjetom da imaju BR certifikat.
Komentari