Predstavnici Udruženja taksi prijevoznika pri Hrvatskoj obrtničkoj komori, Radio Taxija, Eko taxija, Udruženja taksi obrtnika Dubrovnik, Udruge za promicanje auto taksi prijevoza – Radio Taksi Split i Udruge VG Taxi u četvrtak su u Ministarstvu mora, prometa i infrastrukture predali više od 5.000 primjeraka primjedbi i prijedloga na nacrt prijedloga Zakona o prijevozu u cestovnom prometu.
Obilnu dokumentaciju na oko 70 tisuća stranica predali su posljednjeg radnog dana javne rasprave vezane uz spomenuti nacrt prijedloga koja traje do kraja godine.
Glavni prijedlog taksista je da taksimetar ostane jedini mjerni uređaj za izračun cijene.
Naglašavaju kako već dvije godine pokušavaju na sve načine ukazati da tvrtka Uber krši zakone, ali, kako kažu, umjesto kazne, Vlada im je odlučila pokloniti zakon po njihovoj mjeri, a na štetu građana, prije svega njihove sigurnosti.
“Ne možemo i nećemo prešutjeti da hrvatska Vlada pogoduje stranoj tvrtki tako što ne provodi postojeće zakone umjesto da zaštiti domaće taksiste i sigurnost građana. Neki dan smo svjedočili apsolutnom presedanu – Europski sud pravde presudio je da je Uber transportna kompanija, a ne digitalni servis. Pitam naše političare: Hoćemo li mi stvarno ići protiv presude Europskog suda, protiv pravde?”, poručio je predsjednik Udruženja taksi prijevoznika pri HOK-u Božo Miletić.
Smatra da je današnja akcija zadnja prilika da se spase taksisti, njihova egzistencija i obitelji, ali i funkcionalnost i sigurnost prometa, odnosno javnog prijevoza.
“Taksisti cijelo vrijeme poštuju sve zakone, plaćaju poreze, davanja, dozvole, licencije, što čini svotu od 150 milijuna kuna godišnje u državnom proračunu. Inzistiramo da se nacrt prijedloga zakona izmjeni, u najboljem interesu svih građana, taksista i države. Tražimo da Vlada i političari napokon krenu štiti interes nas obrtnika i malih poduzetnika jer ih desetljećima financiramo mi, a ne američki Uber registriran u Nizozemskoj”, rekao je Miletić.
“Ako bi Hrvatska, kao članica EU-a, htjela mijenjati način obračuna cijene, odnosno taksimetru dodavati drugi mjerni uređaj, dužna je obavijestiti EU i sve njezine članice, odnosno potrošače, da u Hrvatskoj više ne uživaju zaštitu Zavoda za mjeriteljstvo”, rekao je Miletić.
On tvrdi da resorno ministarstvo dvije godine izbjegava uvažiti prijedloge i sugestije taksista te ocjenjuje da ne drži do njih, malih poduzetnika i obrtnika.
“Mi smo ti koji financiramo Vladu, političare i sve druge koji bi trebali donijeti novi zakon, za razliku od onih koji misle da ih financira američki Uber”, naglasio je Miletić.
Podsjetio je da je i Visoki prekršajni sud potvrdio kako poslovanje Ubera u Hrvatskoj nije u skladu sa zakonima.
“Zalažemo se za konkurenciju na tržištu, za što dostupniju uslugu, no da bi svi bili konkurentni svi moraju raditi pod jednakom uvjetima“, zaključio je Miletić.
Uber: Aplikacija je alternativa zastarjelom taksimetru
Uber je pak u petak priopćio kako pozdravlja što je “vlast prepoznala potrebu za regulativom koja će koristiti hrvatskim građanima, gradovima i gospodarstvu”.
U Uberu drže da je uvođenje elektroničke aplikacije kao alternative zastarjelom taksimetru te prepoznavanje učinkovitosti GPS-a bitan korak prema digitalnoj transformaciji hrvatskog društva, jer pokazuje da razvoj slijedi smjernice Europske komisije i najbolje regulatorne prakse iz država EU-a.
“Iako novim zakonom nije prihvaćen naš prijedlog, koji je u skladu s preporukama Europske komisije, smatramo da će reforma donijeti brojne dobrobiti hrvatskim građanima poput mogućnosti zapošljavanja, veći izbor na tržištu za korisnike usluga prijevoza, nižim cijenama i boljom kvalitetom”, kažu u Uberu.
Ujedno pozivaju građane da putem sustava e-Savjetovanje komentiraju prijedlog zakona koji, kako navode, nastoji liberalizirati tržište autotaksi prijevoza.
Komentari