ZAKON JE NEPROVEDIV Ugostitelji nezadovoljni fiskalizacijom napojnica

Autor:

04.01.2024., Zadar - Od 01.01.2024. godine konobari u restoranima i kaficima mogu dobivati napojnicu karticnim placanjem Photo: Sime Zelic/PIXSELL

Sime Zelic/PIXSELL

Uoči nove turističke sezone ugostitelji su nezadovoljni jer niti jedan njihov zahtjev nije usvojen. Kap koja je prelila čašu, uz nedostak radne snage, za njih je legalizacija napojnice. Očekivali su legalizaciju kartičnih napojnica, no trebaju se fiskalizirati i gotovinske.

“Prije svega nismo zadovojni iznosom koji je na godišnjem nivou jer smatramo da bi se on trebao odnositi na neki postotak u nekom prometu, a ne definirani iznos jer nije isto. Dosta nespretno napravljen obračun i način provedbe toga do kraja. Nama se stvarno komplicira i zahtjeva dodatni napor, drugim riječima mi moramo još jednu osobu uposliti na pola radnoga vremena da bi mogli to popratiti”, kaže ugostitelj Dražen Lesica.

“Kod svakog zakona važno je da je provediv, a ovaj je apslutno zapeo na terenu“, ističe predsjednik Nacionalne udruge ugostitelja Nikola Eterović.

“Zakon je OK, ali pod uvjetom da neki lokal izdaje 6-10 računa, gdje će konobar imati vremena za vraćat se računu, fiskalizirat napojnicu. Svakako bi bilo jednostavnije da se prihvati naš prijedlog da je dozvoljeno na kraju smjene fiskalizirati sav iznos napojnice”, ističe Eterović.

A fiskalizacija računa i napojnica u ugostiteljskim objektima koji imaju velik promet značit će za konobara posao koji iziskuje dodatno vrijeme.

Ugostitelji na mukama: ‘Veselili smo se legalizaciji napojnica, a kad ono…’

“Tu će biti problema. Kako ćemo uspjeti kad je špica? Stvarno ne znam kako ćemo to uspijevati sad kad dođe ta aplikacija, ali ne znam kako će to biti“, napominje konobar Samir.

S bezgotovinskim, odnosno kartičnim plaćanjima uopće nema problema, slažu se svi sugovornici HRT-a.

“Kod gotovinske napojnice konobar mora trčati i vraćati se naplatiti gostu račun, vraćat se na kasu, otvarat račun, upisati iznos napojnice – fiskalizirati, to je neprovedivo kad u lokalu imate 400, 600, 700 računa dnevno”, naglasio je predsjednik Nacionalne udruge ugostitelja Nikola Eterović.

U ugostiteljstvu se ne radi samo o prodaji proizvoda, već i o ugođaju u kojem ga plasiraš, a ako se ugostiteljski objekti sve više zatvaraju i otežava im se poslovanje, pitanje je gdje će gosti moći uživati u kvalitetnom iću i piću, pitaju se ugostitelji.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.