Uzrok može biti manjak, degradacija i korištenje neodgovarajućeg motornog ulja, dotrajalost uljne pumpe te dotrajalost klipnog mehanizma motora, koja povećava zazor u tarnim kontaktima te otežava uspostavu potrebnog uljnog tlaka…
Autor: Željko Marušić
Podmazivanje je krvotok motora, koje izravno utječe na funkcionalnost, pouzdanost i trajnost automobilskog motora. Kvaliteta podmazivanja, osim o kvaliteti i količini maziva (motornog ulja), ovisi i o ispravnosti uljne pumpe, odnosno stanju i stupnju dotrajalosti cijelog motora.
Zakašnjelo gašenje indikatora preniskog tlaka u sustavu podmazivanja znači da lampica svijetli dulje od tri sekundi nakon paljenja motora. Mjerač (senzor) tlaka koji gasi lampicu, smješten je u glavi motora te je nakon paljenja potrebno određeno vrijeme dok se u cijelom sustavu ne uspostavi potreban tlak ulja.
Duljina svijetljenja kontrolne lampice ulja ovisi o položaju mjerača tlaka i graničnom tlaku na koji je podešen, a dulje je ako motor nije radio dulje vrijeme, pa se ulje iz tarnih kontakata slije u karter.
Kod novog motora se lampica gasi već u prvoj sekundi, što znači da je dosegnut granični tlak ulja od 1,4 bara. Pri jutarnjem je paljenju, pogotovo zimi, kad je ulje gušće, pa mu treba više vremena da dopre do svih uljnih kontakata, to najčešće u drugoj sekundi. Kad je automobil već prešao solidnu kilometražu, paljenje može biti u drugoj/trećoj sekundi.
No, ako se to protegne u četvrtu sekundu (više od tri sekunde nakon paljenja), tada obvezno treba provjeriti razinu motornog ulja i servisni interval, a u slučaju većeg kašnjenja u gašenju lampice koja upozorava na prenizak uljni tlak u sustavu podmazivanja, preporučljiv je odlazak u servis.
Svaki je motor (posebice s turbonabijanjem) dobro nakon paljenja pustiti motor da radi desetak sekundi, prije nego se doda gas (posebice zimi). Dok motor ne postigne radnu temperaturu, treba biti umjeren s okretajima i opterećenjem motora.
Komentari