Nedugo nakon završetka ovogodišnjeg ZagrebDoxa pobjednički filmovi tog međunarodnog festivala dokumentarnog filma u glavnim kategorijama – “Zasljepljujuća svjetlost sutona” redateljice Salome Jash i “Dubina dva” Ognjena Glavonića prikazat će se od 13. do 19. ožujka u zagrebačkom Dokukinu KIC.
Gruzijsko-njemački dokumentarac “Zasljepljujuća svjetlost sutona” osvojio je Veliki pečat za najbolji film u međunarodnoj konkurenciji, s obrazloženjem da film krase “besprijekorna vizualna izvedba, dojmljiva glazbena pozadina i učinkovita narativna struktura”.
U središtu tog pseudoetnografskog portreta jedne zajednice u Gruziji mala je gradska televizija, svjedok raznolikih lokalnih zbivanja poput svadbi, priredbi, predizbornih rasprava ili crkvenih rituala koji daju vedar i pomalo humorističan uvid u jednu bizarnu zajednicu i njezine hibridne vrijednosti.
Eksperimentalno-dokumentarni triler “Dubina dva” srpskog redatelja Ognjena Glavonića osvojio je Veliki pečat ZagrebDoxa kao najbolji regionalni film, te Mali pečat za najbolji film mladog autora do 35 godina.
Naslov te dosad neispričane priče o ‘javnoj tajni’, masovnoj grobnici u predgrađu Beograda koja svjedoči sedamnaest godina starim zločinima, odnosi se na ime tajne operacije srpske policije čiji je cilj bio prebaciti tijela ubijenih kosovskih civila na tajnu lokaciju pod kontrolom vojske Srbije u Batajnici.
Film prvi put daje glas žrtvi, svjedocima i počinitelju zločina genocida na prostoru bivše Jugoslavije te otkriva pozadinu masovnih grobnica u predgrađu Beograda koje su punih 17 godina skrivale više od 700 tijela albanskih civila – muškaraca, žena i djece – te postupno razbija “teorije zavjere” i upire prstom u sam vrh tadašnjeg režima, ističe se u najavi Dokukina.
Osim na zagrebačkom festivalu, Glavonićev film osvojio je nagrade na prizrenskom DokuFestu proglašen Najboljim balkanskim filmom, na londonskom Open City Docs festivalu i Message To Man u Sankt Peterburgu. Svjetsku premijeru imao je na njemačkom Berlinaleu te je uvršten među 25 najboljih dokumentaraca prošle godine prema izboru Sight and Sound časopisa.
Komentari