U srijedu navečer je u Zagrebu održana premijera filma “Nedelja” o životu slavnog romskog pjevača Džeja Ramadanovskog, uz gostovanje redatelja filma Nemanje Ćeranića, te filmske ekipe na čelu s Huseinom Alijevićem Husom u ulozi Džeja Ramadanovskog.
Film je do sada u regiji ostvario iznimnu gledanost i u kina privukao više od 200.000 gledatelja koji su poželjeli vidjeti priču o omiljenom romskom pjevaču iz Beograda devedesetih godina koji je iza sebe ostavio preko 140 pjesama i snimio 13 studijskih albuma. Preminuo je od srčanog udara 6. prosinca 2020. godine u 56. godini života.
Međutim, redatelj filma Ćeranić Džejevoj je biografiji pristupio na jedan dosta neočekivan način, te je film zapravo posvetio njegovom životu do početka njegovog glazbenog uspjeha, s vrlo malo pjesama u samom filmu o čemu je za Nacional izjavio: “Kada sam dobio poziv od producenta da režiram film o Džeju, moje prvo pitanje je bilo o čemu bi taj film bio? Kada smo sjeli razgovarati o filmu shvatili smo da Džej ima nevjerojatno opširan i zanimljiv život. Budući da je bio ogroman uspjeh filma ‘Toma’, glazbenog filma o kompletnoj karijeri Tome Zdravkovića, razmišljali smo kako da snimimo film o Džeja da ne bude rip-off i da ne podsjeća na ‘Tomu’, iako je svejedno riječ o karijeri jednog pjevača. Kada smo slušali priče o Džeju Ramadanovskom, o njegovom odrastanju, njegovoj adolescenciji i karijeri shvatili smo da film o Romu koji postaje veliko ime, koji je ostvario svoj američki san u Jugoslaviji, je zapravo najbolji mogući put. Javnosti je bila bliska njegova pjevačka karijera devedesetih i ono što je on doživio kroz to. Međutim, sve priče koje smo slušali o njemu prije nego je postao poznati pjevač, njegove peripetije, njegovo šibicarenje, ulica i njegovo prijateljstvo a pogotovo njegov odnos s njegovim bratom od tetke Džambom, o čemu se malo znalo u javnosti, a pogotovo ne tko je zapravo taj čovjek, shvatili smo da zapravo film treba biti upravo o tome. Cijeli njegov život zapravo predstavlja refleksiju u njegovim pjesmama.”
Ćeranić je, kao što je i naglasio, životu Džeja Ramadanovskog pristupio kroz njegovo odrastanje na Dorćolu (kvartu u Beogradu), na ulici i kroz niz kriminalnih epizoda s naglaskom na odnos s Dažmbom, koje bio na glasu kao svojevrsni Don Dorćola, ali i njegovom odnosu s prijateljima i prvim ljubavima. Zapravo je snimio film o uspjehu jednog Roma na ulicama Beograda. “Prvih dvadeset minuta filma je upravo Coming of age, dok kasnije prelazi u Hang out film s primjesama kriminalističkog filma, a sve je zaokruženo njegovom biografijom”, ispričao nam je Ćeranić složivši se s tvrdnjom da će film biti jednako zanimljiv publici koja poznaje njegove pjesme kao i onima koji će se tek zainteresirati za njegove pjesme nakon što pogledaju film ‘Nedelja’ jer, kako je istaknuo, računao je i na taj moment.
“Znao sam odmah da će mišljenja biti podijeljena. Ljudi koji vole Džejev opus i njegove balade će tražiti te pjesme i htjet će ih čuti u filmu, ali te pjesme do tada još nisu bile snimljene jer film prati Džeja do njegovog prvog albuma i prvog velikog koncerta i do prvih pjesama a to su ‘Jedan, dva’, ‘Zar ja da ti brišem suze’, ‘Nedjelja’, ‘Uspeo sam u životu’ i ‘Teško je živeti’ koju je napisao Džamba. Uzeli smo te pjesme i zadovoljan sam što smo to tako napravili”, dodao je.
Pitali smo ga i je li prije samog snimanja filma slušao Džeja? “Kako da ne! Ne nešto aktivno, ali prva njegova pjesma koju sam čuo u životu bila je pjesma ‘Mrak, mrak’, koju je imao moj otac snimljenu na kazeti. To je bilo neizbježno štivo na televiziji, na kazetama i diskovima. U druženjima, prilikom izlaska u klubove ili na proslavama rođendana, Džejev opus je uvijek bio prisutan. Nije nešto što sam možda slušao doma ali kako sam odrastao i kako sam počeo dublje shvaćati te pjesme, shvatio sam da je veliki utjecaj na njegovu glazbu imao funk. Pogotovo na one njegove brze pjesme. Tako da je pjesma ‘Jedan, dva’ jedna funk pjesma u kojoj se vidi utjecaj Jamesa Browna na Džeja i na način na koji je on skinuo njegov ples na pozornici. Kasnije je čak skinuo i slavni Moonwalk Michaela Jacksona. Džejeva glazbe je podijeljena negdje između zapada i istoka”.
Gotovo najsvjetliji moment filma su glavni glumci odnosno Alen Selimi koji glumi Džeja kao dijete i Husein Alijević koji je utjelovio već odraslog Džeja pa smo pitali Ćeranića gdje i kako ih je pronašao jer zapravo upravo njih dvojica nose cijeli film. “Alen Selimi je naturščik kojega smo sreli na Skadarliji gdje je prodavao ruže. Kada je došao u studio otpjevao nam je ‘Nedelju’ i znali smo da je on pravi. Bila je još gomila romske djece na audiciji ali on ima tu urođenu fotogeničnost i oči u koje se zaljubiš čim ih vidiš. Što se tiče glavnog glumca Huseina Alijevića, on nikada prije nije glumio. Također je naturščik. On je profesionalni glazbenik i pjevač, a devedesetih je imao grupu Beat Street, a neko je vrijeme plesao kod Dragane Mirković u sklopu njezinog plesnog ansambla. Njegova najpoznatija pjesma je ‘Opsesija’. Jednako je zanimljivo njegovo ime i prezime Husein Alijević jer ima isti background kao i Džej. Također je zanimljivo da je 1992. godine Alijević plesao na koncertu Džeja Ramadanovskog.”
Osim nekolicine spomenutih pjesama Džeja Ramadanovskog, kroz film se provlače i pjesme tada vrlo popularnog pop izvođača Olivera Mandića. S obzirom da je zapravo prvi put da su se njegove pjesme čule u nekom filmu, pitali smo Ćeranića kako je dobio dozvolu za korištenje njegovih pjesama? “Kontaktirali smo Olivera i rekao nam je da će za Džeja sve dati besplatno.”
Komentari