PROMO | Hrvatska komora dentalne medicine uspjela je, unatoč strogim epidemiološkim smjernicama, u Zagrebu uživo organizirati impresivni međunarodni događaj Dentex
Zagreb postaje sve konkurentniji centar dentalne medicine u Europi koji garantira stručnu stomatološku uslugu vrhunske kvalitete po cijenama osjetno nižima od onih u zemljama zapadne Europe. Sve su to razlozi zbog kojih Zagreb sve češće posjećuju građani europskih zemalja u potrazi za profesionalnim uslugama dentalnih ordinacija. A činjenica da je Zagreb posljednjih nekoliko godina sve dinamičnija turistička destinacija koja svojim gostima može ponuditi niz zanimljivih kulturnih, sportskih i povijesnih sadržaja tijekom cijele godine samo doprinosi atraktivnosti grada i motiv je više da njegovi posjetitelji nađu interes spojiti ugodno s korisnim i iskoristiti priliku da, uz korištenje usluga neke od stomatoloških klinika, upoznaju i grad i njegovu bogatu prošlost, kulturu i sadašnjost.
Hrvatska komora dentalne medicine (HKDM) upravo je u Zagrebu 25. i 26. rujna organizirala Međunarodni sajam dentalne medicine Dentex, u sklopu kojeg je održan i stručni kongres pod nazivom „Estetika u dentalnoj medicini“. Predsjednik HKDM-a dr. Hrvoje Pezo kaže kako je posve nesporna činjenica da je estetika uz funkciju sastavni dio dentalne terapije pa je upravo izvrsnost hrvatske dentalne medicine i razina obrazovanja koju posjeduju hrvatski stomatolozi razlog uspješnosti Hrvatske i grada Zagreba kao destinacije dentalnog turizma. „Hrvatska komora dentalne medicine uspjela je, usprkos strogim epidemiološkim smjernicama, organizirati uživo impresivni događaj Dentex koji je i ovaj put dokazao da je Zagreb ne samo regionalni, već i europski centar dentalne edukacije“, potvrdio je Pezo.
‘U fokusu je postavljanje zdravstvenog turizma na mjesto koje zaslužuje, jer Zagreb je cjelogodišnja turistička destinacija’, kaže Martina Bienenfeld
Prema njegovim riječima, medicinski je turizam u Hrvatskoj, izuzev pojedinih specijalističkih grana medicine i wellnessa, koji je teško svrstati u klasičnu ponudu medicinskog turizma, još uvijek u začecima. No iznimka je upravo dentalni turizam koji ima dugogodišnju tradiciju i na koji otpada preko 80 posto ukupnog medicinskog turizma, što Hrvatsku pozicionira kao top europsku destinaciju u EU-u. Pezo objašnjava: „U zadnjih pet godina grad Zagreb se pozicionirao kao konkurentna destinacija. Razloga je više. Koncentracija iznimnih stručnjaka u dentalnoj medicini samo je dio razloga, a dobrim dijelom tome pridonosi i činjenica da se Zagreb proteklih godina nametnuo kao poželjna turistička destinacija, privlačna stranim državljanima i izvan ljetne sezone. Zdravstveni posjet je iznimno zanimljivo povezati s dinamičnom turističkom scenom Zagreba koju na naše zadovoljstvo vrlo atraktivno priprema Turistička zajednica grada Zagreba.“
Upitali smo Pezu zašto su upravo Hrvatska i Zagreb posebno atraktivni kao središta dentalnog turizma, odnosno što to Zagreb može ponuditi korisnicima zdravstvenih usluga iz inozemstva i čime ih posebno privlači. „Tri su razloga zbog kojih će pacijent izabrati Zagreb kao destinaciju, a potom i određenu stomatološku kliniku. Prvi i najvažniji je status i reputacija klinike, stručnost njezinih djelatnika, opreme i tehnologije, uz vrlo važan element samoregulacije struke iz koje proizlazi i sigurnost i zaštita pacijenta. Drugi razlog je, naravno, cijena i na kraju i sigurnost destinacije u koju pacijent dolazi i dodatni sadržaj koji mu grad može ponuditi“, objasnio je. Zanimalo nas je jesu li se i na koji način dentalne ordinacije u Zagrebu prilagodile takvoj potražnji. Pezo kaže: „Dentalne ordinacije i klinike u Zagrebu predstavljaju vrh svjetske stomatologije. I to nije naša samohvala, već činjenica koja se potvrđuje na vrlo dinamičnom tržištu dentalnih usluga u Europi i svijetu. Ne mislim tu samo na vrhunsku opremljenost i sposobnost djelatnika, već tu važno mjesto zauzimaju i kapaciteti tih klinika. Naime, da biste se pozicionirali na sceni dentalnog turizma, potrebna su iznimno velika ulaganja u osiguravanje kapaciteta klinike koji poštuje individualni pristup i predani rad sa svakim pojedinim pacijentom.“
Zagreb ima sreću, ističe Pezo, da je politiku izvrsnosti struke koju promiče HKDM prepoznala i zagrebačka Turistička zajednica. „HKDM i Turistička zajednica Zagreba imaju iznimno dobru i dinamičnu suradnju koja se ne odnosi isključivo na promociju Zagreba kao destinacije, već uključuje i pomoć oko stručne edukacije i literature te kroz artikuliranje strukovnih tema i problematika kroz rasprave, panele i radionice. Usudio bih se reći da je to svijetli primjer uvažavanja struke iz jedne javne institucije“, objasnio je predsjednik HKDM-a.
I dr. sc. Martina Bienenfeld, direktorica Turističke zajednice grada Zagreba, potvrđuje izvrsnu suradnju s HKDM-om te ističe da je TZGZ u nekoliko posljednjih godina pokrenuo niz aktivnosti kako bi se zdravstveni turizam, kao posebni oblik turizma, još ozbiljnije pozicionirao u Zagrebu. Podsjetila je i da je ove godine upravo zdravstveni turizam, kao i većina gospodarskih grana u čitavom svijetu, značajno pogođen pandemijom koronavirusa. „No s otvaranjem granica u svibnju započinje i njegov postupni oporavak. Iako su procjene da će se tržište sasvim oporaviti tek 2022. godine, Zagreb, kao i cijela Hrvatska, u boljoj je poziciji za što skoriji oporavak u odnosu na neke druge zemlje u svijetu. Naime, prema procjenama stručnjaka iz područja zdravstvenog turizma, lokalna pa zatim i regionalna putovanja oporavit će se puno prije od daljih putovanja. Najprije će dolaziti zdravstveni turisti koji putuju svojim automobilom, a zatim direktnim letovima, dok će se tzv. long haul putovanja posljednja oporaviti“, kaže Martina Bienenfeld.
Prema njezinim riječima, Zagreb je u povoljnijoj poziciji jer su njegova najvažnija emitivna tržišta zdravstvenog turizma države u bližem okruženju – Slovenija, Italija, BIH te Austrija i Njemačka – iz kojih dolazi značajan broj gostiju. Ona kaže: „Zagreb je u prednosti ispred nekih zapadnih zemalja jer je većina zahvata i tretmana cjenovno pristupačnija, s visokom kvalitetom usluga. Osim toga, primjetan je i svjetski trend prilagođavanja bolnica i klinika novonastaloj situaciji te mi je posebno drago vidjeti da se i kod nas pružatelji zdravstveni usluga također domišljaju raznim inovacijama i tretmanima koji u stopu prate ‘novo normalno'”.
Martina Bienenfeld posebno upozorava da globalni trendovi i promjene društvenih vrijednosti, koje uvjetuju kontinuirani rast potražnje za proizvodima zdravlja, omogućuju da Zagreb još bolje iskoristi svoje komparativne prednosti. „U fokusu nam je da se zdravstveni turizam postavi na ono mjesto koje zaslužuje jer Zagreb je cjelogodišnja turistička destinacija, a s dodatnim razvitkom ove grane turizma bit ćemo još konkurentniji“, objasnila je i dodala kako je od iznimne važnosti i suradnja sa svim granama koje upotpunjuju ponudu zdravstvenog turizma, od hotelskih i drugih smještajnih kapaciteta do najrazličitijih turističkih ponuda te niza sadržaja koje Zagreb nudi cijele godine, što ponudi daje dodatnu vrijednost u ovom zahtjevnom segmentu.
Komentari