Uoči premijere predstave ‘Faraon u Ilici je mrtav!’ Milane Vuković Runjić, smještene u Zagreb 1920-ih, Nacional donosi povijesni, politički i kulturni kontekst glavnoga grada ‘ludih dvadesetih’
Na šarenoj pozornici Zagreba 1929., na kojoj se isprepliću jazz i plesnjaci, varijetei i šarene naslovnice Svijeta Otta Antoninija, istodobno se pojavljuju tamne sjene Šestosiječanjske diktature: politički neistomišljenici se progone i zatvaraju i zloglasni šef policije ih premlaćuje u podrumu Petrinjske ulice. Ipak, i dalje je to Zagreb kavana, restorana, večernjih izlazaka, gradskih priča o bogatima i slavnima. Takav Zagreb opisuje predstava “Faraon u Ilici je mrtav!”, nastala prema istoimenom romanu Milane Vuković Runjić i u režiji Krešimira Dolenčića, koja će premijerno biti izvedena u Komediji 1. prosinca.
KLJUČNI LJUDI TE PREDSTAVE, ali i drugi sugovornici za Nacional su približili povijesni, politički, kulturni i društveni kontekst glavnoga grada Hrvatske tih burnih 1920-ih koje su nakon strahota Prvog svjetskog rata donijele prpošnost, bogat noćni život i prije svega radost svakodnevice koja se osjećala na svakom koraku. Plesnjaci su bili glavna vrsta zabave, krajem 1920-ih počele su se birati i prve miss, dnevni život bio je buran na tek otvorenom kupalištu na Savi, a karijere su tada već imali književnica i novinarka Marija Jurić Zagorka, književnik Miroslav Krleža, dramski prvak HNK u Zagrebu Tito Strozzi, slikarska zvijezda Vlaho Bukovac, redatelj i glazbenik Oktavijan Miletić…..
Komentari