Realiziran u razdoblju zalaska popularnosti američkog vesterna kao žanra, drugi redateljski projekt Sergia Leonea, nije samo revitalizirao sam žanr, nego je začeo i zaseban podžanr isprva s podsmijehom nazvan špageti-vesternom, prema Italiji kao zemlji podrijetla.
Zlatno razdoblje špageti-vesterna trajalo je od sredine 60-ih do sredine 70-ih godina prošlog stoljeća, a riječ je o djelima ostvarenim s niskim proračunima, uz razmjerno kratke rokove realizacija i mahom na talijanskom jeziku, od talijanskih redatelja, u talijanskim filmskim studijima Cinecitta, na Sardiniji i na lokacijama u Španjolskoj pustinji u pokrajini Almería. Leoneov film, nastao pod utjecajem ‘Tjelesne straže’ Akire Kurosawe, postigao je izniman uspjeh kod publike, privukao je i kritiku, a redatelj je smjesta postao zvijezda, baš kao i glavni glumac Clint Eastwood, dotad ne baš poznato ime s američke televizije.
Film je imao svoju premijeru 12. rujna 1964. godine u Italiji. Za ulogu ´bezimenog revolveraša´ konkurirali su i James Coburn, Henry Fonda i Charles Bronson, no za razliku od prve dvojice, koji su tražili honorare veće od 15 tisuća dolara, i Bronsona koji je bio nezadovoljan scenarijem, Eastwood se zadovoljio i manjim honorarom. Riječ je o prvom dijelu antologijske Leoneove ´dolarske trilogije´, koja je tijekom slijedeće dvije godine zaokružena naslovima ‘Za dolar više’ i ‘Dobar, ružan, zao’, također s Eastwoodom u glavnim ulogama.
Komentari