Popularni HUB 385 ugostio je prvu konferencija o ženskom ulaganju u Hrvatskoj – Women Invest.
Više od 60 poslovnih žena dobilo je vrijedne informacije o tome kako investirati novac i kako pokrenuti vlastiti posao. Pokrovitelj konferencije bilo je Veleposlanstvo SAD-a u Zagrebu, a tim povodom uvodnu riječ u konferenciju imala je predstavnica ambasade Julieta Noyes.
“Trenutni lideri moraju mentorirati mlade poduzetnice, a najbitnije što mladi ljudi moraju usvojiti je karakter koji im omogućuje da se ustanu nakon što padnu. I tako nekoliko puta ako treba“, rekla je Julieta Noyes.
Za motivaciju, poticanje i usmjeravanje zadužena je bila Tracy Gray, osnivačica i direktorica venture capital tvrtke The 22 Capital Group sa sjedištem u Los Angelesu te pokretačica inicijative We Are Enough čija je misija omogućiti lakši pristup kapitalu poduzetnicama i educirati žene kako i zašto investirati u tvrtke u ženskom vlasništvu. L.A. Biz nedavno ju je proglasio jednom od 50 najutjecajnijih poslovnih žena u Los Angelesu.
“Vjerovali ili ne, što se tiče ravnopravnosti žena i muškaraca na visokim pozicijama, situacija se u zadnjih 15 godina pogoršala. Sve je manje žena na takvim pozicijama. Mi žene moramo preuzeti inicijativu na sebe i ulagati. Sistematične smo pa smo prilikom ulaganja pažljive te se ne upuštamo u rizike. Također, žene uspjeh ne baziraju isključivo na novcu, već na doprinosu zajednici. To je ono što nas kod ulaganja uglavnom razlikuje od muškaraca“, rekla je Tracy Gray te naglasila kako je situacija u Hrvatskoj po tom pitanju bolja nego u SAD-u.
Održana su i tri panela gdje su žene iz svijeta biznisa diskutirale o raznim temama. Prvi panel posjetiteljicama je dao uvid u to gdje se sve može doći do investicije. Kako doći do novca i kako se tvrtke i startupovi mogu aplicirati na razne natječaje, govorile su Renata Brkić, članica svjetskog udruženja poslovnih anđela, Ivana Šoljan, predstavnica Funderbeama i Tatjana Zbasu iz South Central Venturesa.
Na drugom panelu o važnosti mreže investorica u Hrvatskoj razgovarale su Marijana Šarolić Robić, predstavnica organizacije ‘Professional Women’s Network Zagreb’, Tihana Marelja, predstavnica ZIP inkubatora, Alma Saganić iz Instituta za razvoj ženskog poduzetništva i vodstva te Ida Pandur iz organizacije Lean In. Zaključile su da je mreža jako bitna, ali da na kraju dana sve počinje od njih samih te da je najbitnije imati hrabrosti pokucati na vrata i tražiti investiciju. Naglasile su da je bitno napraviti prvi korak, a onda se utjecaj širi sam od sebe, od osobe do osobe.
Treći panel bio je rezerviran za poduzetnice koje su na vlastitom primjeru pokazale kako se uz dobru ideju i dobrim poznavanjem potreba tržišta može pokrenuti profitabilni posao. Svoje su biznise prezentirale Ivana Blažoti Mijoč, pokretačica tvrtke Tester, Zinka Mujkič, upraviteljica projekta Okus doma, Maja Mesić, vlasnica tvrtke Boya i Maja Jelišić Cooper, pokretačica televizije Klasik TV.
S osnivanjem kompanije dolaze razni administrativni problemi, a je li pametnije osnovati dioničko društvo ili društvo s ograničenom odgovornošću i na još mnoga pravna pitanja odgovarala je pravnica Tarja Krehić, vlasnica Krehić odvjetničkog ureda.
Za kraj konferencije održano je natjecanje u ‘Pitchanju’ startup projekata u kojem je sudjelovalo pet djevojaka. Najboljim startupom publika je proglasila SightRun aplikaciju koja turistima omogućava da spoje užitak trčanja i obilaska gradova pružajući im najbolje trkaće rute i ujedno im dajući informacije o raznim znamenitostima.
“Jako mi je drago što su upravo žene moj projekt proglasile najboljim jer je to drukčija publika od uobičajene kada se predstavljaju ovakvi projekti“, rekla je Sandra Bortek, osnivačica projekta.
Drugo mjesto osvojio je projekt Marry Me, platforma za vjenčanja na kojoj se pretražuju dostupni bendovi, lokacije i dizajneri nužni za svako vjenčanje.
Treće mjesto pripalo je projektu Tinja, platformi za jednostavno povezivanje instalatera solarnih panela i posjeda koji žele instalaciju panela.
Četvrti po redu bio je Start Up Marinorm, platforma za objedinjenje svih poslovnih standarda i profesionalaca na globalnoj razini.
Peta je bila platforma Yacht.social za booking brodova.
Komentari