Kako upotrijebiti lutku kao jedinstvenog suradnika, didaktičkog savjetnika i poticatelja pozitivnih oblika ponašanja u predškolskim i školskim ustanovama? Odgovore na ta, i mnoga druga pitanja, nudi priručnik Branke Rudman ‘Lutka od vrtića do školske družine’, predstavljen u utorak u Velikoj dvorani Školske knjige.
O ovome djelu s primjerima iz prakse koji mogu biti korisni svim zaljubljenicima u lutkarstvo govorile su recenzentica Željka Horvat-Vukelja, autorica dr. sc. Branka Rudman i urednica Vanja Jajić, a članovi Lutkarskog kazališta Stribor izveli su izabrane dijelove predstava i igrokaza.
“Priručnik Lutka od vrtića do školske družine već samim naslovom sugerira višeslojnost sadržaja: govori o važnosti scenske lutke u djetetovu životu od vrtićke dobi do tinejdžerskih godina te o formiranju i organizaciji rada lutkarske družine u osnovnoj školi. Donosi i bogat izbor igrokaza koji se mogu izvesti na pozornici ili samo čitati u nastavi hrvatskog jezika, što sve pokazuje da je riječ o vrlo praktičnom priručniku ‘tri u jedan'”, smatra recenzentica knjige Željka Horvat-Vukelja.
Ona je pohvalila autoričin izbor tekstova i predložaka, u rasponu od malih scenskih igara do onih zahtjevnih, ‘cjelovečernjih’, čije je izvođenje dovoljno za kompletan kazališni doživljaj te izrazila nadu da će neki dijelovi igrokaza iz knjige naći svoje mjesto u budućim čitankama ili dodatnim didaktičkim materijalima.
Kao voditeljica Lutkarskog kazališta Stribor, jedinog osnovnoškolskog lutkarskog kazališta u Hrvatskoj koje djeluje više od dvadeset godina, autorica dr. sc. Branka Rudman prikupila je velik broj ideja za realizaciju i uprizorenje igrokaza i predstava.
“Recenzirajući udžbenike hrvatskoga jezika od prvoga do četvrtog razreda, primijetila sam nedostatak tekstova za čitanje po ulogama, što je djeci omiljeno štivo. Takvih tekstova jednostavno nema dovoljno, stoga će dijelovi ove knjige moći biti uvršteni u udžbenički program. Sudjelovala sam na međunarodnim festivalima: kao predavač i kao voditeljica radionica za odgojitelje, učitelje i pedagoge. I to sam iskustvo odlučila prikazati te tako praktičnim primjerima potaknuti upotrebu lutke čiji potencijal u razdoblju odrastanja možda nije dovoljno iskorišten”, istaknula je autorica.
U priručniku ‘Lutka od vrtića do školske družine’ može se pronaći riznica prijedloga aktivnosti za rad s učenicima različitih uzrasta – od vrtića do starije osnovnoškolske dobi. Igre s lutkom, lutkarske improvizacije, animacije štapne lutke, samo su neke od vođenih aktivnosti koje zainteresirani čitatelji mogu pronaći i prema uputama iskoristiti u vlastitome radu.
“Primjeri opisani u knjizi doprinose kognitivnom i motoričkom razvoju djece i mladih, potiču razvoj govora i sposobnost izražavanja, razvijaju maštu i kreativnost, omogućuju razvoj suradničkih vještina i empatije. Knjiga Lutka od vrtića do školske družine korisna je i poticajna svima koji se bave lutkarskim kazalištem te onima koji se stručno i praktično zanimaju za čudesan fenomen lutkarstva”, zaključila je urednica knjige Vanja Jajić.
Komentari