VRHUNSKA IZRADA Metro u Solunu gradio se 20 godina. Kvarovi počeli dva tjedna nakon otvorenja

Autor:

This photograph shows Byzantine antiquities outside the "Agia Sofia" metro station in Thessaloniki on November 22, 2024. Eighteen years after construction began on the Thessaloniki Metro, the subway system of Greece’s northern port city is finally set to open to the public on November 30. Along the around 10 kilometers of the line, marked by 13 stations that will serve hundreds of thousands of passengers, final preparations are underway to ensure everything is ready for the opening.,Image: 937609235, License: Rights-managed, Restrictions: , Model Release: no, Credit line: Sakis Mitrolidis / AFP / Profimedia

Sakis Mitrolidis/AFP/Profimedia

Dana 30. studenog službeno je otvorena nova podzemna željeznica u grčkom gradu Solunu u neposrednoj blizini arheološkog nalazišta iz bizantskog i rimskog doba.

Najavljeno je da će prije ulaska u vlak putnici proći kroz podzemni muzej s arheološkim artefaktima, što je jedinstven slučaj u svijetu. Međutim, putnici na kraju nisu ni vidjeli podzemni muzej jer su morali hodati kroz tunele podzemne zbog kvara.

Metro u Solunu – pješačka tura zbog kvara. Trebalo su dva desetljeća da proradi i dva tjedna da se pokvari“, stoji u opisu videa u kojem putnici izlaze iz vlaka i moraju hodati kroz tunel do izlaza.

Radnici su tijekom izgradnje podzemne željeznice, koja je počela 2006. godine, među ostalim otkrili tržnicu iz bizantskog doba i rimsko groblje.

Ta su otkrića zaustavila napredak u izgradnji podzemne željeznice i otvorila pitanja kako nastaviti gradnju i očuvati bogatu arheološku baštinu, a rješenje je pronađeno u spoju suvremenog i prošlosti – prije ulaska u vlak putnici uživaju promatrajući arheoloških otkrića.

Grčki premijer Kyriakos Mitsotakis rekao je prije posjeta metrou u petak da je to vjerojatno jedinstveni slučaj u svijetu da su metro i muzej spojeni.

Izgradnja metroa u Solunu trajala je gotovo 20 godina, dijelom zbog problema s financiranjem tijekom grčke dužničke krize 2009.-2018., i prvi je metro u zemlji izvan Atene.

Podzemna željeznica izgrađena je na dubini do 31 metra, što je dublje nego što je prvotno planirano kako bi se arheološka nalazišta zadržala iznad tunela, objavili su izvođači projekta.

“Ovo je prilika da Solun postane drugi Rim kad je riječ o starinama”, rekli su arheolozi.

Solunski metro ima jednu liniju s 13 postaja, a izgradnja je stajala vrtoglavih 3,1 milijardu eura, izvijestio je Reuters.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.