Novih krug dodjele bespovratnih sredstava EU-a za nabavu novih autobusa
Dugi niz godina većina javnih gradskih prijevoznika u Hrvatskoj suočena je s problemom zastarjelosti dijela voznog parka i velikim brojem prijeđenih kilometara dijela autobusa. Zbog toga je pokrenut važan projekt obnove voznog parka javnih gradskih prijevoznika, kroz koji je u prvom krugu dodjele nabavljeno više od 200 novih autobusa u devet gradova diljem Hrvatske. Novih 200-tinjak autobusa koji se nabavljaju kroz drugi poziv vrijedno je ukupno 365 milijuna kuna, a novi će autobusi, osim povećanja kvalitete javnog gradskog prijevoza u Zagrebu, Splitu, Zadru, Sisku, Rijeci, Dubrovniku, Puli, Osijeku i Vinkovcima, ujedno i manje zagađivati okoliš. To znači da će svi novi autobusi zadovoljavati Euro VI normu ispušnih plinova, a njima će se i zamijeniti preostali dio zastarjelog voznog parka koji značajno zagađuje okoliš.
Kroz ovaj poziv nabavit će se 65 novih autobusa za javni gradski prijevoz u Zagrebu. Riječ je o projektu vrijednom preko 180 milijuna kuna, od kojih se čak 122 milijuna financira iz EU-a, odnosno iz Kohezijskog fonda. Prosječna starost voznog parka ZET d.o.o. je 11,3 godine i većim dijelom autobusi koriste nisku EURO II i EURO III normu.
Ovim projektom nabave 65 autobusa EURO VI norme želi se osigurati kvalitetna i održiva usluga javnog gradskog prijevoza, a isti o tako će utjecati na smanjenje negativnog utjecaja na okoliš. Uvođenjem u promet 65 novih autobusa EURO VI norme i zamjenom odnosno rashodom 65 starih autobusa smanjenje emisija štetnih plinova u okoliš iznosi 2.605.773,33 € odnosno emisija štetnih plinova bit će 3,2 puta manja.
Projekt nabave novih 65 autobusa za ZET povezan je s prethodnim projektom kroz koji su nabavljena 44 nova autobusa s EURO VI normom u okviru prvog poziva na dostavu projektnih prijedloga za nabavu autobusa za pružanje usluge javnog gradskog prijevoza. Projekt je također povezan s velikim infrastrukturnim projektom modernizacije tramvajskih pruga i ispravljačkih stanica uvođenjem ITS sustava, koji se također sufinancira bespovratnim sredstvima EU-a.
Ovaj projekt je nastavak uspješno provedene nabave autobusa diljem Hrvatske kroz koju je do sada nabavljeno više od 200 novih autobusa, čime je značajno unaprijeđena kvaliteta javnog gradskog prijevoza
Jedan od sličnih projekata je i ugovor vrijedan 42 milijuna kuna koji je nedavno potpisan za Vozni park poduzeća Libertas u gradu Dubrovniku. Gradsko poduzeće Libertas pruža usluge javnog prijevoza na području Grada Dubrovnika i dijela Dubrovačko – neretvanske županije, broji ukupno 115 vozila, a karakterizira ga veliki broj autobusa čiji motori zadovoljavaju EURO 2 i EURO 3 normu, što negativno utječe na okoliš. Zanimljiv je podatak da bi se zadržavanjem postojećih 18 autobusa tijekom eksploatacije proizvelo oko 149,25 tona štetnih plinova i krutih čestica.
Na temelju analize smanjenja negativnog utjecaja na okoliš u sklopu ovog projekta modernizacije voznog parka vidljivo je smanjenje količine štetnih plinova i krutih čestica od čak 121,37 tona. Tako će se ovom nabavom dubrovački javni vozni park pomladiti za ukupno 18 novih autobusa, što će pozitivno utjecati na smanjenje ispušnih plinova i zagađenje okoliša te će u konačnici pridonijeti podizanju i unaprjeđenju kvalitete javnog prijevoza u Dubrovniku i okolici.
Projekt nabave autobusa za gradsko poduzeće Libertas – Dubrovnik realizira se u suradnji Ministarstva mora, prometa i infrastrukture i Grada Dubrovnika u sklopu kojeg je kroz prethodni poziv već nabavljeno 11 novih autobusa ukupno vrijednih 18 milijuna kuna, a za koje trenutno traje isporuka. Ovaj projekt, kao i prethodni ugovori za nabavu autobusa, najvećim dijelom financiran je iz europskih sredstava, gdje se čak 85 % prihvatljivih troškova financira iz Kohezijskog fonda, odnosno čak 33,5 milijuna kuna.
Projekt je nastavak uspješno provedene nabave autobusa diljem Hrvatske, kroz koji je do sada nabavljeno više od 200 novih autobusa, čime je značajno unaprijeđena kvaliteta javnog gradskog prijevoza za čak 1,6 milijuna hrvatskih građana, koliko ih živi u urbanim sredinama koje su obnovile svoj vozni park. Projekt je itekako važan kako za veće tako i za manje gradove, ne samo u pogledu povećanja kvalitete javnog gradskog prijevoza, već i zbog očuvanja okoliša kao jednog od važnih aspekata ovog projekta. | PROMO
Komentari