Novi patent: Volkswagen uklanja ručicu pokazivača smjera i uvodi gumbove na volanu

Autor:

Volkswagen patent za upravljanje žmigavcima: crne točke na obruču volana upravljača vizualiziraju vizualizaciji rasporeda gumbova koji će zamijeniti ručicu pokazivača mjera

Volkswagen je u siječnju 2022. registrirao patent za kontrole na volanu za važne funkcije kao što su pokazivači smjera i osvjetljenje, kao što je Njemački ured za patente i žigove objavio početkom srpnja 2023. Osim prebacivanja ovih osnovnih funkcija s ručice na upravljač, posebnost je što bi e gumbovi trebali nalaziti na obruču volana, a ne u središnjim krakovima kao dosad. Prema patentnoj specifikaciji koju je objavio ured, Volkswagen bi trebao “postići poboljšano korisničko iskustvo”.

Patentom su predviđena dva seta tipki, na lijevoj i desnoj strani upravljača, na primjeru vozila Volkswagen ID. 5, koje treba promatrati odvojeno. S jedne strane, pravio bi se izbor između različitih osnovnih funkcija, koje bi zauzvrat bile povezane s različitim podfunkcijama koje se mogu odabrati s druge strane. Prema objavljenom dokumentu, prvi gumb mora biti pritisnut dok se ne odabere drugi gumb.  Kao konkretan primjer, Volkswagen navodi prvu tipku za osvjetljenje, koja uključuje duga svjetla, parkirna svjetla, kratka svjetla, pokazivače, kontrolu dometa prednjih svjetala i stražnje svjetlo za maglu kao podfunkcije, između kojih se drugom tipkom može birati.

Kada je riječ o sveprisutnom problemu dodirnih tipki ili zaslona osjetljivih na dodir, Volkswagen drži sve opcije otvorenima: “barem jedna od kontrola raspoređenih u prsten ima dodirni osjećaj i/ili svjetlosni element.” Međutim, “u povoljnoj izvedbi upravljača” barem je jedna od kontrola također osjetljiva na dodir. Važno je napomenuti da prijava patenta kao što je ovaj od strane Volkswagena i upravljanje svjetlima i pokazivačima na upravljaču ne znači da će to zapravo biti uvedeno u serijski model. Međutim, čini se da je Volkswagen barem istražio odgovarajuće koncepte ili ih još uvijek istražuje i ne može isključiti serijsku proizvodnju.

Ako se koncept upravljača za pokazivače i svjetla doista uvede, nejasno je hoće li to utjecati samo na pojedinačne grupe vozila, na sve modele Volkswagen ili čak na cijelu Volkswagen grupu.  Također je teško procijeniti hoće li se koncept pokazati izvedivim u svakodnevnom životu, ali je putokaz u koncepciji koja će omogućiti da se, držeći ruke na volanu obavljaju sve upravljačke funkcije.

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.