Volkswagen T2, druga generacija kombija na bazi modela Volkswagen Buba, koji se u Hannoveru počeo proizvoditi u kolovozu 1967., unaprijeđena je izvedenica najslavnijeg kombija u povijesti, Volkswagen T1, uvedenog 1949.
Jednovolumenski “kutijasti” kombi, naslijedio je stil i koncepciju legendarnog prethodnika Volkswagen T1, čije oldtajmerske izvedenice dostižu cijenu veću od 100.000 eura, posebice Samba Bus s 21 prozorom. Napravljen na šasiji legendarnog modela Volkswagen Buba, dugačak 4420 mm, širok 1765 mm i visok 1960 mm, bio je dostupan u putničkoj i transportnoj verziji, a proizvodio se i kao kamionet s jednostrukom ili dvostrukom kabinom.
Posebno je zanimljiva bila povišena, opremljenija i kamperska verzija Westfalia. Pokretao se 4-cilindarskim zrakom hlađenim bokserom, izvedenim iz motora posljednjeg modela Volkswagen T1. Povećanjem provrta s 83 na 85,5 mm, uz zadržavanje hoda od 69 mm, obujam je povećan s 1493 na 1584 ccm, a snaga s 44 na 47 KS pri 4000/min.
To mu je, uz masu od 1285 kg i nosivost od 925 do 1000 kg, uz ručni 4-stupanjski mjenjač, omogućilo najveću brzinu od 105 km/h, uz deklariranu potrošnju goriva 10,4 litre. Verzija Kombi, s devet sjedala u tri reda, bila je i najzanimljivija, a osnovna koncepcija, izvedena iz Bubine, bila je evolucija dokazane iz kultnog modela prve generacije modela Volkswagen T1
Početkom 1970. dobio je veći rasplinjač Solex, što je snagu povećao na 50 KS, brzinu na 110 km/h, a potrošnju na 11,4 l (na testu 14,3 l). Taj se motor istodobno počeo ugrađivati u najsnažniju Bubu 1302 S, koja je dobro išla, ali užasno trošila – od 10 litara naviše.
Zadržan je do ljeta srpnja 1979., ali od 1971. nudila se i jača verzija 1679 ccm/66 KS za 125 km/h, od 1973. do 1975. s 1795 m/68 KS za 127 km/h, a od 1975. do 1979. s 1970 ccm/70 KS, koji je mogao potegnuti 133 km/h i ‘popiti’ 15 litara. Bila su to druga vremena. Bila je dostupna i s 3-stupanjskim automatskim mjenjačem.
Tada stiže serija Volkswagen T3, a Volkswagen T2 je karijeru je nastavio u Brazilu (Sao Bernardo do Campo) i Meksiku (Puebla). Zanimljivo, u Meksiku je bokserski motor sa zračnim hlađenjem 1988. zamijenjen rednim 4-cilindrašem s tekućinskim hlađenjem, obujma 1781 ccm i snage 80 KS, iz modela Golf i Passat.
Proizvodnja mu je zaustavljena 2001., kad je zamijenjen modelom Volkswagen T4. U Brazilu je cijelo to vrijeme i sve do 2005. nastavio ‘život’ s izvornim bokserskim motorom od 1584 ccm, prilagođenim za napajanje etanolom. Zamijenio ga je tekućinom hlađeni SOHC 4-cilindraš obujma 1390 ccm, iz modela Volkswagen Golf III, koji je na etanol razvijao 80 KS.
Budući da su za 1. siječnja 2014. propisane ekološke i sigurnosne norme koje T2 nije mogao ispuniti. Manje je bilo problema s katalizatorom i ABS-om, ali ugradnja zračnih jastuka u staru karoseriju bilo je “mission imposible”. Pored verzije Kombi, odnosno Bus, proizvodila se i verzija kamionet, s jednostrukom i dvostrukom kabinom (na slici), uz koje se isporučivao i okvir s ceradom.
Stoga je posljednjeg dana 2013. napravljen je i posljednji primjerak druge generacije transportera Volkswagen T2. Bio je to posljednji primjerak Volkswagenovog transportera s motorom i pogonom straga. Buba i ostali derivati već su ranije izgubili borbu sa sve strožim ekološkim i sigurnosnim propisima, pa je ovaj brazilski kombi bio posljednji iz obitelji.
Njemačka je proizvodnja već 1990., serijom Volkswagen T4, prebačena na motor i pogon sprijeda. Zanimljivo, 1970-ih proizvodila se električna verzija T2, a od 1975. je tvrtka Transporter-Mayer, po posebnoj narudžbi, dorađivala i verziju s pogonom 4×4.
Od 1967. do 1979. je u Volkswagenovom pogonu u Hannoveru proizvedeno 2.533.188 primjerka, a s proizvodnjom u Meksiku i Brazilu, ukupna je ‘naklada’ dosegla četiri milijuna.
U posljednjoj seriji 56 Anos (’56 godina’, jer je prvi prototip modela Volkswagen T1 napravljen je 1947.) napravljeno je 1200 primjeraka, a da je riječ o verziji s tekućinskim hlađenjem motora, vidi se po crnoj maski hladnjaka.
Komentari