Nacistička vlast osnovala je tvrtku ‘Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH’, danas Volkswagen, koja će proizvesti KdF-Wagen, proslavljen kao Volkswagen Buba, u posebno utemeljenom i izgrađenom gradu
San Adolfa Hitlera i Nacističke vlasti o motorizaciji Njemačke pored izgradnje mreže autocesta sadržavao je još jedan iznimno bitan element: kreiranje narodnog automobila, koji će biti dostupan običnom čovjeku i učiniti ga pokretnijim.
Odlučeno je da se za to osnuje nova tvornica u državnom vlasništvu, koja će proizvesti KdF-Wagen (‘Kraft durch Freude’, Snaga kroz veselje), proslavljen kao Volkswagen Buba. Za novu tvorniu će čak biti sagrađen i novi grad.
Prvi su prototipovi prikazani 1936., a njemački je narod pripremljen za dolazak ‘Narodnog automobila’ kroz agresivnu promociju sustava štednje, kojim su ljudi odvajali pet maraka tjedno unaprijed financirajući svoj budući automobil. Čak se 336.000 ljudi uključilo u taj sustav štednje.
Ključni se trenutak u realizaciji sna dogodio 28. svibnja 1937., kad je osnovan ‘Gesellschaft zur Vorbereitung des Deutschen Volkswagens mbH’, tvrtka danas u čitavom svijetu poznata jednostavno kao Volkswagen. Godinu dana potom počela je izgradnja tvornice, a osnovan je i novi grad ‘Stadt des KdF-Wagens bei Fallersleben’. Englezi će ga 1945. preimenovati u Wolfsburg, po obližnjem dvorcu.
Zapravo, engleski će časnik Ivan Hirst nakon rata i započeti pravu serijsku proizvodnju modela Volkswagen Buba, prije rata sklopljenu malom broju primjeraka. Niti jedan od njih nije završio kod nekoga od štediša koji su popunili albume s kuponima, de facto tako uplativši svoje nesuđene automobile KdF-Wagen. Volkswagen je danas jedan od najvećih proizvođača automobila na svijetu.
Komentari