Za rabljeni “mini-Golf” dizelaš 1.2 TDI, zbog 15 posto skupljeg goriva, većeg rizika vraćene kilometraže, skupljeg održavanja i više cijene, prestaje biti glavna opcija
Dizelsko gorivo je desetljećima bilo jeftinije od benzina (ponekad slične cijene), što je dizelske automobile koji troše 20 do 30 posto manju količinu goriva učinilo prvim izborom za većinu naših kupaca. No, uz to su išli znatno veći rizik vraćene kilometraže, nepisano pravilo da dizelski automobili imaju dvostruko veću kilometražu i dvostruko skuplje održavanje, a usto im je na tržištu rabljenih cijena 10 do 20 posto viša.
Nova situacija, kad je dizelsko gorivo postalo 15 posto skuplje, mijenja stanje na tržištu te mnogi otkrivaju prednosti benzinskih opcija. Volkswagen Polo, star osam do deset godina, poželjan je izbor, a nudi se u dvije verzije: trocilindarskoj 1.2 12V i četverocilindarskoj 1.4 16V. Između ta dva atmosferska DOHC preporučujemo 3-cilindarski 1.2, čak osnovni sa 60 KS. Riječ je o istom motoru kao 1.2 sa 70 KS i u normalnoj vožnji nema osjetne razlike.
A jeftiniji je i ima znatno niža davanja (obvezno osiguranje). Ima također dva bregasta vratila i 12 ventila, za razliku od motora 1.2 sa 60 KS, koji se ugrađivao u model Škoda Fabia 1.2, s jednim bregastim vratilom i šest ventila. Volkswagen Polo sa 60 KS iznenađujuće dobro vuče za te konje, posebice ako se gume napušu na tlak za puno opterećenje i koristi 100-oktanski benzin (na tome se dobiva jedan do dva konja, a motor bolje radi).
Za Volkswagen Polo pete generacije (2009. – 2017.) taj je motor prava mjera (2014., u sklopu redizajna zamijenjen je s 1.0, snage 60 i 75 KS). Može poslužiti i kao punopravni obiteljski automobil. Skromnije performanse nisu problem, jer su ubrzanje do stotke za 16,1 s i najveća brzina od 157 km/h sasvim dovoljni za korektnu vožnju u okviru propisa. Realna potrošnja od 7 do 9 litara je prihvatljiva, a održavanje povoljno. Takvi se primjerci na tržištu cijene od 35.000 do 50.000 kn.
Komentari