Volkswagen Passat iz 2004. je serije B5.5, a 1.9 TDI je jedan od najboljih dizelskih motora ikada napravljenih, a problem je u hidrauličkim podizačima ventila ili zamašnjaku s dvije mase
PITANJE
Volkswagen Passat 1.9 TDI, 130 KS, 2004., s prijeđenih 264.000 km. U posljednjih nekoliko mjeseci iz motora se čuje metalno lupkanje, češće kad je motor zagrijan, nego kad je hladan. Radi li se o većem kvaru?
ODGOVOR
Volkswagen Passat iz 2004. je serije B5.5, a turbodizelaš 1.9 TDI jedan je od najboljih dizelskih motora ikada napravljenih, ali pitanje je kako je konkretni primjerak vožen, odnosno održavan. Problem je vjerojatno u hidrauličkim podizačima ventila, koji kod svih temperatura motora, koje izazivaju različita rastezanja dijelova razvodnog mehanizma, osiguravaju kontakt bregastog vratila i poluklackalica (bez zazora).
U slučaju njihovih oštećenja nastaje zazor, koji izaziva lupkanje i štetno dinamičko opterećenje. Uzrok može biti u grešci u izradi podizača, vožnji s manjkom ulja ili korištenju neodgovarajućeg ulja. U Volkswagen dizelašima koncepcije PDE (pumpa-brizgaljka) treba koristiti potpuno sintetično motorno ulje specifikacije 505.01 i viskoznosti 5W-40 (za starije turbodizelaše bolje je nego 5W-30).
Zbog potrošnje ulja, koja za taj motor iznosi 0,2 do 0,4 l/1000 km, potrebno ga je redovito kontrolirati. Trebat ćete izmijeniti hidropodizače ventila, a tada je preporučljivo izmijeniti i zupčasti remen u setu s napinjačem, valjkom za vođenje I pompom rashladne tekućine. Ne znamo jeste li dobro opisali zvuk, ali ako je lupanje intenzivnije, pogotovo kod šaltanja, problem može biti u zamašnjaku podijeljene mase, kojega će trebati izmijeniti.
Komentari