Volkswagen Passat 1.6 TDI (2012.): različite dimenzije guma zbunjuju upravljački modul koji zbog toga smanjuje snagu motora

Autor:

Zbog manje visine boka prednje gume ugrađene na Volkswagen Passat 1.6 TDI imaju manji vanjski promjer, pa se pri istoj brzini vožnje vrte brže od stražnjih

Zbog različitog vanjskog promjera prednjih i stražnjih kotača upravljački modul ‘prepoznaje’ da je došlo do proklizavanja (prednji kotači, manjeg promjera, vrte se brže od stražnjih) te smanjuje snagu motora…

PITANJE ČITATELJA

Volkswagen Passat 1.6 TDI, 2012., 169.000 km, ugradio sam prednje gume 205/50 R16, jer sam ih uspio nabaviti 30 posto jeftinije (DOT 3520). Nakon ugradnje dogodilo se nešto čudno – motor je počeo lošije vući. Ima li to veze s gumama, jer su straga 205/55 R16? Je li problem što su gume proizvedene 2020.?

ODGOVOR DOKTORA

Pogriješili ste što ste sprijeda ugradili gume manjeg vanjskog promjera, jer to ‘zbunjuje’ upravljački modul motora (ECU).

Zbog manje visine boka gume (50 posto širine naplatka, umjesto 55) prednje gume imaju manji vanjski promjer, pa se pri istoj brzini vožnje vrte brže od stražnjih.

Kako su prednji kotači pogonski, upravljačka elektronika iz podatka (preko senzora brzine vrtnje prednjih i stražnjih kotača) zaključuje da dolazi do pogonskog proklizavanja i preko softwarea sustava ASR dozirano smanjuje snagu motora.

Dakle, na sva četiri kotača stavite nove gume 205/55 R16. DOT iz 2020. (prve dvije znamenke znače tjedan u godini, druge dvije godinu) nije problem i to ne utječe na probleme s pogonom, ali na gumama nemojte štedjeti.

 

Komentari

Morate biti ulogirani da biste dodali komentar.