Posljedice afere s lažiranjem podataka o ispušnim plinovima Volkswagen će osjećati godinama. U međuvremenu, njemački automobilski gigant pripremio je plan za oporavak koji podrazumjeva i neke izmene u razvojnoj strategiji.
Novi šef Volkswagena, Matthias Müller, objavio je plan od pet točaka koji bi trebao pomoći kompaniji da ponovo stane čvrsto na svoje noge i da u budućnosti zadrži jednu od vodećih pozicija u svjetskoj automobilskoj industriji.
“Potrebno je izdići se iznad aktualne situacije i stvorimo uvjete za budući uspješan razvoj kompanije”, izjavio je Müller u sjedištu Volkswagena, u Wolfsburgu.
On je tom prilikom dodao kako će VW iz krize izaći jači nego prije.
Müller je rekao da je sada najvažnije da kompanija pruži podršku i pomoć klijentima koji su oštećeni dizel skandalom. On je izjavio da Volkswagen intenzivno radi na “najboljem tehničkom rješenju” za taj problem (uz nadzor njemačkih državnih organa), koje će biti spremno do siječnja 2016, kada će u servisima širom svijeta početi prepravka milijuna vozila sa spornim dizel motorima.
Drugi prioritet, prema Mülleru, je da se istraga o tome što se dogodilo privede kraju, kako bi javnost bila upoznata sa svim detaljima.
On je istaknuo kako VW mora otkriti potpunu istinu, analizirati sve aspekte i izvući pouke iz afere, kako se nešto slično ne bi ponovilo. U tu svrhu angažirana je i revizorska kuća Deloitte.
Müller je odlučan da svi koji su na bilo koji način uključeni u prijevaru moraju snositi posljedice za to.
Treći dio plana odnosi se na uvođenje nove organizacijske strukture u VW grupaciji.
“Ključna stvar je veća decentralizacije menadžmenta nego što je to do sada bio slučaj”, objašnjava Müller.
Brendovi koji posluju u okviru Volkswagena imat će više samostalnosti u odlučivanju, a bit će sporvedena i regionalna decentralizacija.
“Osim toga, preispitat ćemo koliko je isplativ svaki od preko 300 aktualnih modela koje grupa proizvodi”, dodao je prvi čovjek Volkswagena.
Kao četvrtu točku plana oporavka, Müller je naveo potrebu za sprovođenjem promjene u načinu upravljanja i ponašanju menadžmenta.
On vjeruje kako je neophodno promijeniti način na koji Volkswagen reagira na eventualne greške koje radi i kako nakon toga komunicira sa “vanjskim svijetom”, odnosno predstavnicima medija i kupcima.
“Potrebna nam je kultura otvorenosti i sauradnje”, objašnjava Müller.
Za kraj, kao peti prioritet u svom planu, šef Volkswagena naveo je transformaciju “Strategije 2018” u “Strategiju 2025”.
Prema njegovim riječima, više neće biti važno da grupa pod svaku cijenu pretekne najveće konkurente i do 2018. postane najveći proizvođač automobila na svijetu, kao što je to predviđala aktualna poslovna strategija.
“Nije poanta u tome hoćemo li prodati 100.000 vozila više ili manje od konkurencije. Umjesto toga, fokusirat ćemo se na ‘kvalitativni rast'”, rekao je Müller.
On je najavio kako će temelj nove Strategije 2025. biti postavljen u mjesecima koji slijede, a kako će detalji biti objavljeni polovicom 2016.
Komentari