Volkswagen ID. Buzz, prvi električni minivan na tržištu, gabarita 4712 x 1986 x 1937 mm, napaja se baterijom od 77 kWh i elektromotorom snage 150 kW pokreće stražnje kotače. Do 100 km/h ubrzava za 10,2 s, postiže 145 km/h (ograničena) i ima doseg do 423 km. Cijena: 79.789 km
Autor: Željko Marušić
Kad je Volkswagen donio odluku ne samo o izradi potpuno električnog monovolumena već i onog koji djeluje kao duhovni nasljednik originalnog Volkswagen Type 2, koji se na tržištu proslavio kao Volkswagen T1, sigurni smo da su njegovi dizajneri i inženjeri bili pod velikim pritiskom da stvore nešto koji izdržava test vremena. Volkswagen ID. Buzz je minivan dizajniran u stilu slavnog T1, na modularnoj koncernskoj platformi MEB, po koncepciji uspješnog električnog crossovera Volkswagen ID. 7.
Funkcionalno i nostalgično dizajniran električni monovolumen dugačak 4712 mm, širok 1986 mm i visok 1937 mm, međuosnog razmaka čak 2988 mm, u osnovnoj verziji ima pet komfornih sjedala i prtljažni prostor od 1121 litar. Uspješan, funkcionalan dizajn karoserije potvrđuje i koeficijent otpora zraka od samo 0,29 (za kombi!), koji poboljšava performanse te smanjuje potrošnju goriva i povećava doseg do solidnih 423 km (po WLTP standardu)
Funkcionalnost i komfor, u hi-tech izdanju s električnim pogonom pružaju zanimljive mogućnosti za obiteljske i poslovne namjene. Elektromotor snage 150 kW (204 KS) pokreće stražnje stražnje kotače.Volkswagen ID. modeli za sad idu u onu kategoriju – ili ih volite ili vam nikako ne odgovaraju. Dobro, ovi negativno nastrojeni možda nešto imaju i protiv struje. Dizajneri iz Wolfsburga napravili su potpuni zaokret i sad cijela linija ovih model donosi nešto novo, nešto na što se moramo naviknuti.
Nekada pomalo dosadan dizajn koji je njegovao Volkswagen, sad je sve samo ne to. Nijemci su majstori zanata, pogotovo u promicanju auto kulture i nametanja trendova. Očito je da dobro znaju što rade, kako Volkswagen tako i ostali. No, ovaj kombi je povijest i još bolje – budućnost na duge staze. Volkswagen ID. Buzz je osmišljen za obiteljske i poslovne namjene, jer pruža veliki komfor i funkcionalnost.
Osnovna verzija ima pet komfornih sjedala i iskoristiv prtljažni prostor od 1121 litar. To mu omogućava izvrsnu funkcionalnost za obiteljske izlete i poslovna putovanja, a dužina limuzine srednje klase čini ga i spretnim prijevoznim sredstvom u gradskoj vožnji . U pripremi je i verzija rastegnuta na 4962 mm s tri reda sjedala. Nevjerojatno je kako ID. Buzz donosi dašak prošlosti i taj retro štih spaja s godinama ispred nas.
Volkswagen ID. Buzz Pro, kojeg smo testirali dobro je izbalansiran po pitanju snage (150 kW), pogonske koncepcije (stražnji pogon), performansi (10,2 s do stotke i ograničenih 145 km/h) i dosega (do 423 km po WLTP-u, realno oko 350 km). Na tržište će stići i snažnije verzije, s dva elektromotora i pogonom 4×4. Prvi okret selektora pogona (električni automobili nemaju mjenjač, jer elektromotor muni okretni moment ima već od starta) smještenog iza mjenjača i spremni smo za pokret.
Baterija puna, 100%, s upaljenik klima uređajem na displeju se pokazuje doseg od 355 km. Volkswagen ID. Buzz Pro je u vožnji ugodan, ubrzanja su taman po mjeri (bez nepotrebne brutalnosti u startu kod nekih električnim modela). Iznenađujuće je okretan i spretan (krug okretanja 11,1 m) te se razmjerno lako parkira. U usporedbi s klasičnim automobilima ima i snažnije kočenje, jer kočnicama pomaže i ‘regenerativno kočenje’, kojem možete birati intenzitet.
Stoga u normalnoj vožnji praktički ne treba pritiskati papučicu kočnice. Dovoljno je popustiti papučicu ‘gasa’ (preciznije: akceleratora) i automobil se sigurno zaustavlja. Volkswagen ID. Buz Pro se lijepo vozi i zavojitim cestama, jer je upravljiv i stabilan, bez obzira na visinu od gotovo dva metra i masu od dvije i pol tone. Zbog teških litij-ionskih baterija kapaciteta 82 kWh (iskoristivo 77 kWh) težište je nisko, a stabilnost poboljšava stražnji Multilink ovjes.
Volkswagen ID. Buz Pro je dobro prilagođen i vožnji na autocesti, gdje je, radi osiguranja, odnosno povećanja dosega, a i sigurnosti preporučljivo voziti brzinom do 120 km/h. Tada njemački minivan ugodno i gotovo nečujno klizi, bez ikakvih vibracija, a zbog dobre aerodinamike ne čuje se ni šum vjetra. Uz visok komfor vožnje može se i na dulja putovanja, jer je za punjenje od 10 do 85 posto kapaciteta, na brzom punjaču dovoljno pola sata.
Volkswagen ID. Buz Pro nije dostupan širokim masama, jer stoji 79.789 eura (bez poticaja). Zbog toga je prvenstveno namijenjen imućnijima, za funkcionalno i ugodno obiteljsko korištenje, uz raskošan komfor i veliku funkcionalnost. Može se parkirati u standardnu garažu, koju je preporučljivo opremiti 3-faznim punjačem, koji osigurava puno noćno punjenje jeftinom strujom. Volkswagen ID. Buz Pro je i zanimljiv i kao poslovni automobil, za taksi službu. Šteta što nije jeftiniji…
Komentari