Volkswagen Golf 6 nije bio potpuni novitet, nego temeljito dorađena Petica, što je pojačalo solidnost, pa je ova serija kompakta iz Wolfsburga jedna od najboljih i najpoželjnijih
Volkswagen Golf ‘šestica’, svojevrstan je među-model, jer je riječ o temeljito redizajniranoj Petici, pa je na tržištu bila (tek) četiri godine. Dovoljno da ostavi dubok trag i postane jedan od najpoželjnijih rabljenih svoje generacije. Volkswagen Golf je automobil o kojem ‘svi znaju sve’ ili barem tako misle, a model tehnološki i mehanički jednak redizajniranom modelu Škoda Octavia II, koja je na našem tržištu izgradila kultni status, nije mogao zatajiti.
Volkswagen Golf 6 se dokazao se kao funkcionalan, ugledan i neuništiv auto za ‘peri-deri’. Najvažnije je poznato svima. Treba izabrati turbodizelaša 1.6 TDI, s 90 KS bolje nego sa 105 KS, jer je manje opterećen, stoga i izdržljiviji. Zamijenio je jednako snažnog legendarnog 1.9 TDI, a istodobno je direktno ubrizgavanje ‘pumpa-brizgaljka’ zamijenjeno ‘common-railom’.
Volkswagen Golf VI je dobio i, za vožnju izvrsnog, elastičnog i štedljivog, turbobenzinca s direktnim ubrizgavanjem 1.2 TSI i 1.4 TSI, za kojeg su svi tvrdili da je ‘pun pogodak’, dok nisu počeli otkazivati lanci za pogon bregastih vratila (1.2 TSI prve serije ima jedno). Set lanca s lančanicima, vodilicama i napinjačem, s izmjenom stoji 2000 eura, a problema može biti i s ležajevima (‘špenom’ od lanca), koja ‘ubija’ motor. Istodobno je problema bilo s prvom generacijom 2.0 TDI, koji su posebno pogodili vlasnike Passata.
Vrlo solidna i iznimno izdržljiva karoserija zaštitni je znak svih Volkswagena, što jamči dugovječnost i očuvanje tržišne vrijednosti. Zbog toga je jedino važno 100 posto se uvjeriti da auto nije pretrpio sudar To na stranu, za Volkswagen Golf 1.6 TDI, ako je normalno vožen i održavan, imate sve naše preporuke. I najvažniji savjet: ako nije ugrađena mehanička blokada mjenjača, ugradite je. ‘Šesticu’ vole lopovi. Stoga, oprez…Posljednja serija Golfa VI, masivne izvedbe prije vremena ‘downsizinga’, koja se brusila od 2003, za mehaničare je najbolja.
Školski je primjer solidne i kvalitetne izvedbe, sve je čvrsto i ‘utegnuto’, nakon osam godina bez vidljivih tragova trošenja, kao da je jučer kupljen. Po tome je bolji nego što je bio Volkswagen Golf 5, koji je također bio primjer u klasi. Ručni mjenjač s pet stupnjeva kompaktniji je od 6-stupanjskog. Prednji seleni, koji su ‘rak-rana’ modela Volkswagen Golf V, izvedeni su masivnije, pa su problemi rijetki. Prve piezo brizgaljke bile su, uh… Početne serije turbodizelaša 2.0 TDI s common-rail ubrizgavanjem, više kod modela Passat nego Golf, imali su velikih problema s piezo-brizgaljkama Siemens, što je pogoršavala činjenica da se nakon otkaza jedne brizgaljke motor nije mogao upaliti i bilo je potrebno tegljenje.
Riješeno je 2010. elektromagnetskim Bosch. Piezo brizgaljke Siemens su ‘rak-rana’ prve serije turbodizelaša 2.0 TDI, a fazni lanac prvih turbobenzinaca 1.2 i 1.4 TSI. Stanje unutrašnjosti često otkriva više od ostalih sklopova automobila. Interijer ‘šestice’ je kvalitetna i izdržljiva te, ako je automobil u dobrom stanju, ne bi trebalo biti tragova habanja. Upravljač i mjenjač dugo zadržavaju izvornu preciznost. Više od 300.000 km bez problema prelazi, naravno uz redovito održavanje i vožnju s velikim udjelom otvorene ceste.
Problemi s mjeračem protoka zraka, od kojih je patio prethodni, izvrsni 1.9 TDI riješeni su, nevolje s brizgaljkama javljaju se rijetko, a jedini veći problem je zamašnjak podijeljene mase, ako se ‘drnda. Najmanje kvarova u klasi po statistici TÜV-a među 125 vozila starih četiri do godina ima Mazda 3, koja je i apsolutno najbolja. Drugi je (ukupno 13.) Volkswagen Golf. Bolje je kupiti model sa sitnim oštećenjima lima, nego svježe obojeni. Ako se auto ne forsira, svi bitni sklopovi bez problema izdrže i više od 200.000 km.
Zbog toga je izgoreni stražnji ispušni lonac, koji je prvi na udaru, pokazatelj da je automobil imao tešku eksploataciju. Ali takve reference ne vrijede za jeftine zamjenske ispušne lonce i cijevi. Predimenzionirano podvozje (s iznimkom selen blokova) lako podnosi i najveća opterećenja, kuglasti zglobovi nikada ne odlaze, amortizeri rijetko, što je povoljno za vozna svojstva. Zbog toga je dizelski Volkswagen Golf jedan od rijetkih auta koji se ljepše voze potpuno opterećeni nego prazni.
Brizgaljke i mjerač protoka zraka jedina su osjetljiva mjesta izvrsnog dizelaša 1.6 TDI, koji je u osnovi jednak kao 1.9 TDI, samo mu je hod skraćen sa 95,5 mm na 80,5 mm i ima ubrizgavanje ‘common rail’, umjesto ‘pumpa-brizgaljka’. Najviše štete radi se predugim intervalom izmjene ulja i svima savjetujem da ga mijenjaju, zajedno s filtrom na 10.000 km. Uništenja turbopunjača u pravilu su, osim štednjom na ulju, izazvana forsiranjem hladnog motora i posebice naglim gašenjem.
Kod dizelaša treba računati i na neugodan i skup problem sa zamašnjakom podijeljene mase, čije se otkazivanje može očekivati nakon 100.000 km, no bitno ovisi o stilu vožnje i kod pažljivijih vozača takvi su problemi rijetki. Zaključavanje stražnjih vrata najčešći je problem uočen na modelima iz 2012. Na drugom je mjestu začepljenje EGR ventila, a na trećem su gumeni oslonci prednjeg ovjesa. Kod atmosferskih benzinaca problem je s elektromagnetskim ventilom za podešavanje brzine vrtnje u praznom hodu.
U tim su generacijama zabilježeni i problemi s automatskim mjenjačem s dvostrukom spojkom. Na našem je tržištu 90 posto modela Volkswagen Golf 1.6 TDI, dvije trećina sa 105, a trećina s 90 KS, koji su preporučljiviji. Turbobenzince 1.2 TSI i 1.4 TSI zaobilazite u širokom luku, zbog papreno skupih otkazivanja faznog lanca.Kad se sve zbroji i oduzme, Volkswagen Golf šeste generacije je dobar izbor. Jest najskuplji među vršnjacima u klasi, ali se na njemu potom najmanje gubi.
Najisplativiji je i najpopularniji dizelaš 1.6 TDI i to osnovni, s 90 KS. Gumeni oslonci prednjih ramena poznata je slabost, koju je Šestica’ naslijedila od Petice, a najmanje problema ima s modelima nakon 2009. Zbog toga su sasvim dobri zamjenski, ali s BR certifikatom
Komentari