Volkswagen Golf 6 generacije u početku je imao turbodizelaša 1.9 TDI sa 90 KS i 105 KS, a nakon prvog redizajna dobiva jednako snažnog 1.6 TDI
Krajem 2008. Volkswagen Golf 6 dobiva 1.6 TDI sa 16-ventila i ubrizgavanjem common-rail te 90 i 105 KS umjesto jednako snažnog 1.9 TDI s 8 ventila i ubrizgavanjem pumpa-brizgaljka.
Najbrojniji turbodizelski motor novijeg doba, Volkswagen 1.6 TDI (u modelima Volkswagen, Audi, Škoda i Seat) mehanički je izveden iz slavnog 1.9 TDI, koji ima provrt 79,5 mm, a hod 95,5 mm. Ima isti provrt kao 1.9 TDI, a hod mu je smanjen na 80,5 mm, što znači manje inercijske sile, manje vibracije i općenito manje dinamičko opterećenje.
Prva je bitna razlika je u razvodnom mehanizmu – 1.9 TDI je s jednim bregastim vratilom, SOHC i 8 ventila, a 1.6 TDI s dva, DOHC i 16 ventila. Druga je u sustavu direktnog dizelskog ubrizgavanja. Turbodizelaš 1.9 TDI ima ubrizgavanjem po sustavu pumpa-brizgaljka (PDE), a 1.6 TDI common-rail (CR). Koji je bolji? Oba su izvrsna, 1.9 TDI je u starijim, dakle i jeftinijim primjercima, a 1.6 TDI u mlađim i skupljim.
Koji je preporučljiviji? Pravilo je da nema pravila – 1.9 TDI je stariji, ali ima primjeraka koji su prešli i milijun kilometara i još voze. Treba, dakle, izabrati primjerak koji je u boljem stanju, nakon detaljnog pregleda, počevši s mjerenjem tlakova kompresije hladnog motora.
Komentari