Volkswagen Golf 1.9 SDI pokreće dizelski motor obujma 1896 ccm, s dva ventila po cilindru i direktnim ubrizgavanjem, bez turbopunjača…
… pa ima razmjerno malu snagu (68 KS), dakle malo mehaničko i toplinsko opterećenje. Stoga je trajan i pouzdan, može prijeći i milijun kilometara do generalke.
PITANJE ČITATELJA
Planiram kupiti rabljen Volkswagen Golf dizel, starijeg godišta, pa me zanima isplati li se više 1.9 SDI ili 1.9 TDI? Je li 1.9 SDI preslab za tešku karoseriju Golfa?
ODGOVOR DOKTORA
Volkswagen Golf 1.9 SDI pokreće dizelski motor obujma 1896 ccm, s dva ventila po cilindru i direktnim ubrizgavanjem, bez turbopunjača, pa ima razmjerno malu snagu (68 KS), dakle malo je mehanički i toplinski opterećen. Stoga je trajan i pouzdan, može prijeći i milijun kilometara do generalke…
Ugrađivao se u Volkswagen Golf IV (1997. do 2003.), a u Volkswagen Golf V ugrađivao se 2.0 SDI. Dakle, planirate kupiti stari dizelski Volkswagen Golf, 1.9 SDI je bolja opcija od 1.9 TDI, premda je i on trajan i pouzdan, ali je znatno više opterećen mehanički i toplinski.
SDI je kratica od Saug Diesel, dakle radi se o dizelskom motoru s direktnim ubrizgavanjem, ali s klasičnim, atmosferskim usisavanjem. TDI je kratica od Turbo Direct Injection – radi se, dakle o turbodizelašu s direktnim ubrizgavanjem. Taj motor, osim što ima više dijelova i potencijalnih mjesta kvara (turbopunjač, zahtjevniju visokotlačnu pumpu goriva i brizgalice) znatno je više toplinski i mehanički opterećen, pa stoga, logično i manje traje.
Iz istih 1896 ccm Volkswagen Golf 1.9 SDI razvija 68 KS, a Volkswagen Golf 1.9 TDI 90 KS, 110 KS ili 130 KS (verzije prije uvođenja sustava pumpa-brizgaljka). Zbog toga je kod rabljenih primjeraka znatno veći rizik skupog kvara. Volkswagen Golf 1.9 SDI ima iznimno trajan i izdržljiv, ali znatno je više opterećen i osjetljiviji na manjkavo održavanje.
Dakle, ako vam nisu performanse u prvom planu (s ubrzanjem do stotke za 18,5 s i najvećom brzinom od 160 km/h za normalnu je vožnju sasvim dovoljan), Volkswagen Golf 1.9 SDI najbolji je izbor. Ne samo da je znatno jeftiniji u održavanju, niži su i troškovi godišnje registracije, ‘guta’ svako gorivo!
Komentari