Volkswagen Golf 1.9 SDI, s direktnim ubrizgavanjem, bez turbopunjača, iz 1896 ccm razvija skromnih 68 KS, a osjetljivi su mjerač protoka zraka i elektronički mehanizam za podešavanje količine goriva
Volkswagen Golf 1.9 SDI pokreće usisni dizelski motor, solidne i kvalitetne izvedbe. Iz obujma 1896 ccm, s dva ventila po cilindru i direktnim ubrizgavanjem, bez turbopunjača, ima razmjerno malu snagu (35,9 KS/l), dakle malo je mehanički i toplinski opterećen. Stoga je vrlo pouzdan i dugovječan.
Dizelaš 1.9 SDI se ugrađivao u Volkswagen Golfa IV (1997. do 2003.), a u Volkswagen Golf V – 2.0 SDI. Dakle,, ako planirate kupiti rabljeni Volkswagen Golf, a pouzdanost i trajnost su vam važmoko od performansi, 1.9 SDI bolja je opcija od razvikanog 1.9 TDI, premda je i on trajan i pouzdan, ali znatno više opterećen mehanički i toplinski.
SDI je kratica od Saug Diesel, dakle riječ je o dizelskom motoru s direktnim ubrizgavanjem, ali s klasičnim, atmosferskim usisavanjem. TDI je kratica od Turbo Direct Injection, za turbodizelaš s direktnim ubrizgavanjem. Taj motor, osim što ima više dijelova i potencijalnih mjesta kvara (turbopunjač, zahtjevniju visokotlačnu pumpu goriva i brizgaljke), znatno je više toplinski i mehanički opterećen, pa stoga, logično i manje traje.
Iz radnog obujma 1896 ccm Volkswagen Golf 1.9 SDI razvija 68 KS, a Volkswagen Golf 1.9 TDI 90 KS, 110 KS, 130 KS i 150 KS (najsnažniji s tri crvena slova TDI, prije uvođenja sustava pumpa-brizgaljka). Zbog toga je kod rabljenih primjeraka znatno veći rizik skupog kvara. Zabilježeno je nekoliko slučajeva, kad je Volkswagen Golf 1.9 SDI (Četvorka) prešao milijun kilometara. Dakle, ako se Volkswagen Golf 1.9 SDI normalno održava, treba računati s najmanje 500.000 km.
Ipak, ima dva ne baš česta problema:
1. Mjerač protoka zraka, na osnovu čije izmjere elektronički modul ECU (Electronic Control Unit) motora određuje optimalnu količinu ubrizganog goriva (na svaki gram goriva dolazi 14,5 grama zraka).
2. Visokotlačna razvodna pumpi goriva Bosch EDC (Electronic Diesel Control), odnosno elektronički mehanizam koji podešava količinu i tlak goriva (Stellwerk), karakterističan za takav tip pumpe. U slučaju kvara najpovoljnije je ugraditi tvornički repariranu pumpu, po 50 posto cijene nove.
Dakle, ako vam nisu performanse u prvom planu (s ubrzanjem do stotke za 18,5 s i najvećom brzinom od 160 km/h za normalnu je vožnju sasvim dovoljan), Volkswagen Golf 1.9 SDI je najbolji izbor. Ne samo da je znatno jeftiniji u održavanju, niži su i troškovi godišnje registracije, manje je osjetljiv na pad kvalitete goriva.
Komentari