Kupci rabljenih automobila ne vjeruju ni benzinu, niti struji pa je Volkswagen Golf 1.6 TDI, dizelska Sedmica, na vrhu liste želja. Ovo su razlozi za to:
Od 1964., kad je Rover 2000 proglašen prvim “Europskim automobilom godine” donedavno, samo su tri pobjednika imala više od dvostruko bodova od drugoplasiranih. Fiat 124 je 1967. pobijedio sa 144 boda, drugi je bio BMW 1600 sa 69, Fiat 128 je 1970. osvojio 235 bodova, a Autobianchi A112 s 96, a (opet) Fiat 127 je 1972. titulu dobio s 239, dok je Renault 15/17 osvojio 107 bodova.
Ostalih je godina bilo manje-više izjednačeno, posebno od 2000. Volkswagen Golf 7 je krajem 2012. trijumfirao s 414 bodova te je osvojio titulu “Europski automobil 2013. godine”, na drugom je mjestu bio dvojac Toyota GT86 / Subaru BRZ s 202 boda. Ostvario je četvrti najbolji rezultat dosad, ali računajući višestruko povećanje konkurencije i brojnosti žirija, pobjeda ‘Sedmice’ bila je apsolutno najveća. To potvrđuje da je pola koplja iznad konkurencije.
Volkswagen Golf sedme generacije, kojeg je dizajnirao Walter da Silva uveo je zajedničku modularnu platformu MQB te je rastegao međuosni razmak s 2578 mm na 2635 mm. U usporedbi s modelom Volkswagen Golf VI povećao je dužinu s 420 na 425,5, širinu sa 178 na 180 i visinu sa 148 na 145 centimetara. To pokazuje blago povećanje gabarita i poboljšanje aerodinamike.
Zadržan je osjećaj komfora i prostranosti, a najviše je profitirala prostranost na stražnjim sjedalima, što je bila zamjerka na dosadašnji model. Dobrodošlo je i povećanje prtljažnika, s 350 na 380 litara. Osnovni paket Trendline ima sve bitno, uključujući prednje podizače stakala, pristojnu audio liniju i poluautomatsku klimu.
Volkswagen Golf 1.6 TDI je zasigurno najisplativiji model u ponudi. Najvećih 105 KS dizelaš razvija već pri 3000/min, što pokazuje da je ‘u živo’ uvjerljiviji nego ‘na papiru’. Još više to pokazuje okretni moment od 250 Nm, koji je na raspolaganju već od 1500/min i maksimalnu vrijednost zadržava do 2750/min. Pohvale zaslužuje mjenjač od pet stupnjeva, koji se šalta precizno i lagano.
Izvrsno je prilagođen autocesti, jer je peti stupanj duži nego šesti u većini vozila na tržištu – na 140 km/h motor se vrti svega 2600/min, veliko područje maksimalnog okretnog momenta osigurava ‘gladak’ prelaz iz stupnja u stupanj. A jedan stupanj manje znači jedan par zupčanika manje i nižu potrošnju (šest stupnjeva često se ugrađuje samo zbog ‘mode’ i tržišnog uspjeha).
Lako je voziti u visokom ritmu, a uvjerljive se performanse postižu i bez čestog šaltanja. Vrlo dobrim performansama i najvećoj brzini od 187 km/h pomaže najbolja aerodinamika u kompaktnoj klasi (koeficijent otpora zraka 0,27) i kvalitetno podvozje. Ubrzanje do stotke od 10,7 sekundi pokazuje da ovim modelom nigdje nećete biti u podređenom položaju. U gradu pruža i pristojan temperament, a dobro mu ‘prija’ i autocesta. Volkswagenov je dizelaš najuglađeniji i najtiši u klasi.
Radi ugodno prigušeno, bez vibracija, kao da se radi o benzincu, a premda najveću snagu razvija već pri 3000/min, lako se, i bez otpora zavrti do 4500/min. Ergonomija je, za mjerila C-segmenta, izvrsna, volan lijepo “sjedi” u ruci (ima velik raspon podešavanja po dubini i visini), za lijevu je nogu predviđen širok oslonac, a ručica mjenjača i sve komande na pravom su mjestu. Motor fino povuče u svakom stupnju i za uvjerljive performanse ne treba ga tjerati u visoke okretaje. Zanimljiva je priča s podvozjem, koje također zaslužuje ‘peticu’.
Za razliku od prethodnog modela, koji je u svim opcijama straga imao Multilink, kod novog je, u verzijama do 122 KS straga polukrut ovjes (Verbundlenkerachse), za kojeg mnogi stručnjaci tvrde da je ‘genijalno’ rješenje za prednji pogon. Razmjerno je jednostavan i jeftin te zauzima malo prostora, a pruža gotovo jednaka svojstva kao Multilink. Golf u zavojima leži sigurno i precizno, gotovo je potpuno neutralan te se minimalno osjeća efekt ‘dizelskog nosa’. Tek u vožnji ‘na nož’ treba blago dodavati upravljač. Podvozje je ‘ugodno tvrdo’, dobro upija neravnine i prilično je udobno.
Za pohvalu su i vrlo snažne kočnice, što pokazuju promjeri diskova – sprijeda 288, straga 272 mm. To je, inače, standard za srednju klasu te omogućava zaustavni put pri 100 km/h od 37 metara. Izvrstan dojam zaokružuje niska potrošnja goriva. Na testu smo prosječno trošili 5,1 litar, a u normalnim se okolnostima može računati sa 4,5. Cijena od 20.900 eura je 15 do 30 posto veća nego kod ostalih modela u klasi, ali to ovaj model zaslužuje.
O Golfu nije zahvalno pisati, jer se nizanje hvalospjeva mnogima ne sviđa. Ali zbilja je opravdano, jer je sve napravljeno prvoklasno, a istodobno malo konzervativno. I važan savjet: 1.6 TDI je prava mjera, a 2.0 TDI sa 150 KS je ‘kruha svrh pogače’. Solidan je i izdržljiv, a najvažnije je poslije kupnje provjeriti stanje te, ako niste sigurni u kilometražu, izmijenite zupčasti remen, sa servisnim setom (napinjač, vodeći valjak, pumpa rashladne tekućine)…
Volkswagen Golf 1.6 TDI
Motor: dizelski, 4-cilindarski, hlađen tekućinom, ugrađen sprijeda poprijeko, blok od sivog lijeva, dva bregasta vratila (zupčasti remen), četiri ventila po cilindru, ubrizgavanje common-rail, turbopunjač VNT, intercooler
Obujam: 1598 ccm
Provrt x hod: 79,5 x 80,5 mm
Snaga: 77 kW/105 KS pri 3000/min
Moment: 250 Nm pri 1500 do 2750/min
Pogon: na prednje kotače
Mjenjač: ručni s pet stupnjeva
Ovjes: neovisan, sprijeda MacPherson, straga polukrut
Kočnice: diskovi, sprijeda samoventilirani 288 mm, straga puni 272 mm, ABS, ESP Gume: 195/65 R 15
Karoserija: kombilimuzina, 5 vrata, 5 sjedala
Dimenzije: 425,5 x 180 x 145 cm
Osovinski razmak: 263,5 cm Prtljažnik: 380/1450 L
Masa/nosivost: 1260/550 kg
Spremnik goriva: 50 l
Krug okretanja: 10,9 m
Najveća brzina: 187 km/h
Ubrzanje 0-100 km/h: 10,7 s
Potrošnja: grad 4,6 / otvoreno 3,3 / kombinirano 3,8 l/100 km
Potrošnja na testu: 5,1 l/100 km
Cijena: 45.000 do 95.000 kn
Komentari