Najčišći energent dobiva značajniju ulogu u prometu vodikovim gorivnim člancima i izravnim napajanjem u benzinskim motorima
Većina stručnjaka se slaže kako vodik ima najveće izglede za gorivo automobila budućnosti. No s uvođenjem tog čistog energenta, koji se uz kisik nalazi u svakoj molekuli vode, ide znatno teže nego se prije deset godina predviđalo. Toyota Mirai (2015.), Honda Clarity Fuel Cell (2017.) i Hyundai Nexo (2018.) uveli su koncepciju električnih automobila, koji struju dobivaju iz vodikovih gorivnih članaka.
Uređaj koji elektrokemijski proizvodi struju, reakcijom vodika i kisika, svojevrsna je protočna baterija i dok traje napajanje vodikom ne može se isprazniti. No, ta je tehnologija zahtjevna i skupa, pa se razmatra i njegovo uvođenje za direktan pogon u klipnim motorima. Pogotovo što je riječ o potpuno čistom energentu čijim izgaranjem nastaje vodena para.
Već više od 15 godina BMW eksperimentira s vodikom koji izgara u klipnom motoru, a sada ‘u igru’ ulazi i Toyota. Vodik ima nižu ogrjevnu vrijednost (2,7 MJ/l) od benzina (30,0 MJ/l), no potencijal nude nov tehnologije. Kombinacijom 3-cilindarskog motora 1.6 s turbonabijanjem i Atkinsonovog ciklusa omogućava se učinkovit pogon.
Spremnici vodika već su riješeni za Toyota Mirai, što omogućava da se stvori učinkovit koncept C ili D-segmenta, koji bi već 2024. mogao stići na tržište…
Komentari