Premda je električna mobilnost u fokusu autoindustrije, vodik postaje važna alternativa benzinskim i dizelskim motorima
Struja je naša realnost, a veliko zanimanje i dalje vlada za vodikom. AVL otkriva novi prototip trkaćeg motora na vodik s izgaranjem koji ima 410 konjskih snaga. AVL otkriva kako njihov novi koncept motora, koji potječe iz odjela moto sporta, odbacuje ideju da izgaranje vodika nudi niske performanse i slabo sagorijevanje.
Prototip dvolitrenog motora na kojem rade posjeduje otvor kroz koji se ubrizgava vodik u usisni zrak motora. Ova postavka eliminira neželjeno prerano paljenje i omogućuje stehiometrijsko izgaranje, pri čemu motor potpuno sagorijeva gorivo – nema više siromašnog izgaranja.
Tvrtka je krajem 2022. objavila da razvija motor. Njihov cilj odmah je bio brojka od 400 KS i 500 Nm. Motor je postigao te brojke, stvarajući 410 KS na modificiranom ispitnom stroju. Svoju maksimalnu konjsku snagu i okretni moment postigao je pri 6500 o/min, odnosno 3000-4000 o/min.
AVL je razvio prvi trkaći motor pod svojim imenom u suradnji s HUMDA Labom, mađarskom neprofitnom organizacijom specijaliziranom za istraživanje moto sporta. Tvrtka je izvela detaljne simulacije prije nego što je motor stavila na testnu platformu. Sada kada je to gotovo, AVL kao sljedeći korak planira staviti ga u automobil i krenuti na trkaću stazu kako bi dodatno testirali održivost tehnologije.
Pratit ćemo razvoj testiranja…
Komentari