Tragična smrt dvije osobe na pružnom prijelazu Male Sredice u Bjelovaru, u naletu vlaka koji je putovao prema Križevcima, sukobila je dvije ‘bratske’ firme, HŽ Putnički prijevoz i HŽ Infrastrukturu te ih odvela ravno na sud.
U nesreći, koja se dogodila 28. prosinca 2015. godine smrtno su stradali vozač taxi kombija i putnica. U kombiju je bilo više putnika, a na njih je naletio putnički vlak, piše ePodravina. Vozač kombija poginuo je na mjestu, a putnica je preminula dan kasnije.
Portal navodi da bi vozač taksija vjerojatno zaustavio vozilo da je signalizacija za dolazak vlaka radila – no, nije! Tijekom suđenja utvrđeno je da je strojovođa dobio nalog na kojem je pisalo da je taj prijelaz neosiguran. Vlak, ipak, nije zaustavio prije pružnog prijelaza.
Istraga je pokazala da je u dvije godine na tom prijelazu bilo čak 28 situacija s kvarovima. U prosincu te 2015. godine u samo tri dana – pet kvarova.
Općinski sud u Bjelovaru u međuvremenu je donio nepravomoćnu presudu po kojoj je HŽ Putnički prijevoz roditeljima poginulog vozača taksija morao isplatiti naknadu štete. Radilo se o nešto više od 77 tisuća eura. Već na tom suđenju HŽ Putnički prijevoz isticao je da dio krivnje snosi i bratska firma HŽ Infrastruktura koja upravlja željezničkom infrastrukturom u Hrvatskoj. Smatrali su da bi oni trebali djelomično snositi trošak naknade štete. Tražili su da HŽ Infrastruktura refundira pola novca kojeg su uplatili oštećenima.
Istraga jest pokazala da je za nesreću kriv zaposlenik firme HŽ Putnički prijevoz, to jest strojovođa. Kako su u HŽ Putničkom prijevozu smatrali da nisu izravni krivci, pokrenut je postupak na Trgovačkom sudu. Tamo su vještaci naveli da je u nalog bio upisan krivi broj vlaka te da nalog nije bio unesen u putnu listu. Stoga ističu kako može postojati sumnja je li uopće strojovođa bio pravilno obaviješten o tome da na prijelazu postoji kvar. Krivi nalog upisao je prometnik vlakova, koji je pak zaposlenik nesretne HŽ Infrastrukture.
Osim toga, u vrijeme nesreće bila je i gusta magla pa su u HŽ Putničkom prijevozu smatrali da je HŽ Infrastruktura trebala osigurati prijelaz radnikom skretničarom. To je, između ostalog, u skladu s Poslovnim redom tamošnjeg kolodvora. U HŽ infrastrukturi su tvrdili kako je jedini i izravni krivac strojovođa, sada već bivši djelatnik firme HŽ Putnički prijevoz.
Iz HŽ Infrastrukture su poručili da je njihov prometnik i pismeno i usmeno obavijestio strojovođu o kvaru. “On je nakon nesreće dobio i otkaz tamo, a kasnije je i osuđen na dvije godine zatvora zbog tragične nesreće”, naveli su na sudu i dodali da nije bilo moguće osigurati prijelaz radnikom skretničarom jer je to radno mjesto bilo ukinuto modernizacijom tog prijelaza.
Na Trgovačkom sudu su, nakon dokaznih radnji i izvješća vještaka utvrdili kako ipak postoji suodgovornost obje strane od 50:50. Po tome HŽ Infrastruktura mora firmi HŽ Putnički prijevoz isplatiti nešto više od 38 tisuća eura. Njima ostaje mogućnost žalbe se Visokom trgovačkom sudu.
Komentari